Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett första försök till trailer så kritik önskas. Två svenska soldater i tyska Waffen SS på uppdrag bakom fiendens linjer. Soldtaterna övernattar i en gammal kvarn och möter en oväntad fiende.

Hela filmen blev 18 min lång. Detta är dock en test trailer på 2 min och 31 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=Q0n-GAJ9-aY

Filmat med en Nikon D90. Den ser mycket bättre ut i min dator, så jag får tydligen först lära mig hur jag får ut mesta möjliga kvalité när jag exporterar. Detta kommer jag dock fråga mer om i en annan tråd.

Postad
Trailern känns lite hoppig. Lägg upp hela filmen :)

Filmen är färdig men jag måste polera och finlira lite mer innan jag vågar lägga ut den.

Hoppig, är den dåligt klippt mellan övergångar, scener eller fattar man inte handlingen?

Jag är helt ny på att redigera så jag lär mig nya saker varje dag

Postad

Jag tyckte den såg bra ut. Kan hålla med bassbucket att trailern känns lite hoppig. Jag gillade rekvisitan i trailern, vart fick ni dom ifrån?

Postad

Intressant helt klart. Gillar ideén med svenska friviliga i waffen SS, det är något jag tycker folk borde använda sig mer av i Svensk film . Men trailern gjorde mig tyvärr inte intresserad men kan ordnas upp med enkla medel , Bland annat.

En scen eller dylikt i början med nån officer/gruppledare eller liknande som skickar iväg dem bakom fiendens linjer hade varit awesome och byggt upp spänningen en del. Att tittaren fick reda på vad för uppdrag dem vart ute på helt enkelt. Eftersom man inte fick reda på vad för specifikt uppdrag dem hade så kändes action scenerna ganska ointressanta och onödiga. ^^

Mer prat behövdes också. Nu var det bara massa smygande och vandrande i skogen och lite stridigheter med partisaner. Mer prat mellan karaktärerna !

Annars var det bra. Fanns en del snygga klipp och att filmen utspelar sig under ett av mina största intressen är ett stort plus ^^. Gillade detaljen med plåstret på örat, gav en hård tuff bild av karaktären.

Jag tycker som andra att du ska lägga upp hela filmen! Go for it! :D

Postad

Snygg rekvisita, men inte så mycket innehåll.

Det klassiska svenska falu rödfärgshuset som syns genom vid 0:26 förstör lite av illusionen av att det är inspelat i öst, för övrigt. :)

Postad

Jätte bra film;) Jag undrar om det finns nån som kan tänka sig göra en reklam åt en företag

40s film med special effekter....

Saftig arvode...

maila Mirbaz@msn.com om nån är intresserad

MVH//

Musse

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...