Jump to content

WWII/Horror Sista natten i Narva trailer 2,31

65roan

Recommended Posts

Ett första försök till trailer så kritik önskas. Två svenska soldater i tyska Waffen SS på uppdrag bakom fiendens linjer. Soldtaterna övernattar i en gammal kvarn och möter en oväntad fiende.

Hela filmen blev 18 min lång. Detta är dock en test trailer på 2 min och 31 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=Q0n-GAJ9-aY

Filmat med en Nikon D90. Den ser mycket bättre ut i min dator, så jag får tydligen först lära mig hur jag får ut mesta möjliga kvalité när jag exporterar. Detta kommer jag dock fråga mer om i en annan tråd.

Trailern känns lite hoppig. Lägg upp hela filmen :)

Filmen är färdig men jag måste polera och finlira lite mer innan jag vågar lägga ut den.

Hoppig, är den dåligt klippt mellan övergångar, scener eller fattar man inte handlingen?

Jag är helt ny på att redigera så jag lär mig nya saker varje dag

Intressant helt klart. Gillar ideén med svenska friviliga i waffen SS, det är något jag tycker folk borde använda sig mer av i Svensk film . Men trailern gjorde mig tyvärr inte intresserad men kan ordnas upp med enkla medel , Bland annat.

En scen eller dylikt i början med nån officer/gruppledare eller liknande som skickar iväg dem bakom fiendens linjer hade varit awesome och byggt upp spänningen en del. Att tittaren fick reda på vad för uppdrag dem vart ute på helt enkelt. Eftersom man inte fick reda på vad för specifikt uppdrag dem hade så kändes action scenerna ganska ointressanta och onödiga. ^^

Mer prat behövdes också. Nu var det bara massa smygande och vandrande i skogen och lite stridigheter med partisaner. Mer prat mellan karaktärerna !

Annars var det bra. Fanns en del snygga klipp och att filmen utspelar sig under ett av mina största intressen är ett stort plus ^^. Gillade detaljen med plåstret på örat, gav en hård tuff bild av karaktären.

Jag tycker som andra att du ska lägga upp hela filmen! Go for it! :D