Sommarkatze Postad 4 juli 2010 Postad 4 juli 2010 En kompis dåliga jul stop motion film. Julen 2001. Min kompis hade fått en videokamera nåra dagar innan julafton och hade gjort en simpel stopmotion film där dem byt ut Jesus i krubban vid matbordet till en Warhammer orch som dödade allt och alla. Han visade den filmen för mig sen på jullovet. Filmen vart ju ofc rätt så dåligt gjord och många fel klipp men mitt huvud exploderade i tankar på knep och knåp man kan använda för att göra så det såg bättre ut. Mitt intresse för film hade fötts 0 Citera
Christian van Caine Postad 5 juli 2010 Postad 5 juli 2010 Dark City, Se7en, Once Upon A Time In The West, Cube, Star Wars 4-6, 13'th Floor, Stalker, Re-Animator, Alien 1 & 3, Hellraiser, samt Saving Private Ryan är filmer som påverkat mig väldigt mycket! Även Matrix Reloaded, som en av väldigt få rena cyberpunk-filmer kan användas som schysst referens :-) Vet att det är ett antal, men faktum är att de allihop har påverkat mig väldigt mycket på olika sätt :-) 0 Citera
Creature Postad 18 juli 2010 Postad 18 juli 2010 Peter Jacksons remake av King Kong fick mig att inse hur kraftig en film kan vara, på alla tänkbara sätt. Sedan var det filmer som A Clockwork Orange, Pan's Labyrinth (anyone?), Betty Blue, The Big Lebowski, The Shining, Your Friends & Neighbours, Sin City, Black Snake Moan, District 9 och Death Proof som inspirerade mig. Riktigt nyligen Taxidermia av György Palfi. 0 Citera
Hosea56 Postad 21 juli 2010 Postad 21 juli 2010 Star Wars Episode IV: A New Hope och Karate Kid. Det är två filmer som verkligen berörde mig på en djup nivå som barn. Utanförskap, att vilja bli sedd med ständigt bli nedtryckt för att man är annorlunda. Den omöjliga kärleken som ändå. Den vise mentorn/fadersfiguren med de finurliga svaren på livsfrågorna. Den otroliga världen som introduceras i Star Wars är helt fantastiskt. Från minsta lilla skiftnyckel till planeter. Att transportera publiken till en helt ny värld. Det är ta mig fan film! 0 Citera
Dread Postad 14 augusti 2010 Postad 14 augusti 2010 Terminator - Såg den när jag var 8 år, den gjorde ett starkt intryck på mig och fick mig att älska film. Predator - Såg den inte långt efter, fick mig att älska film ännu mer. Sedan när jag var 11 (cirka) såg jag Battle Royale, bästa filmen jag någonsin har sett, den ändrade allt för mig, den gjorde ett starkt intryck och fick mig att vilja arbeta med film, som jag gör idag. När jag var 12 började jag kolla på dokumentärer och intervjuer med regissörer. Den regissör som har gjort starkast intryck på mig är Quentin Tarantino, hans passion och kärlek till film är överväldigande. En stor insperations källa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.