muttanbarko Postad 19 maj 2010 Postad 19 maj 2010 Hej Funderar på att köpa en Canon 550D men hörde av en kille att jag skulle kolla upp om den filmar bra när snabba saker far förbi kameran eller om man panorerar snabbt så man slipper flubbereffekt? Vet någon? Jag är rätt ny att fotografera, men jobbar som redigerare. Skulle gärna vilja ha ett tips på vilket objektiv jag kommer att ha mest nytta av. Kommer att börja bara med ett. Vill gärna kunna välja så att jag kan få ett hyfsat kort skärpedjup. Tack tack /Henrik 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 19 maj 2010 Postad 19 maj 2010 Slänger du runt med kameran och filmar saker som rör sig fort genom bild så kommer detta "skevas" á jelly - Ja. Ska du ha ett objektiv för filmning och vet du kommer ha tillräckligt med ljus så ser jag ingen anledning att inte köra med kitobjektivet på 18-55mm. 0 Citera
muttanbarko Postad 19 maj 2010 Författare Postad 19 maj 2010 Ok, tack! Är det samma problem på de dyrare modellerna som 7D och D5D markII? Nu kommer jag ju inte att lägga så mycket på en kamera i dagsläget, men det kan vara bra att veta hur såna här kameror fungerar. Slänger du runt med kameran och filmar saker som rör sig fort genom bild så kommer detta "skevas" á jelly - Ja. Ska du ha ett objektiv för filmning och vet du kommer ha tillräckligt med ljus så ser jag ingen anledning att inte köra med kitobjektivet på 18-55mm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.