Anthony Postad 7 maj 2010 Postad 7 maj 2010 Hej! Jag behöver lite tips och hjälp angående starta projekt i premiere och exportering. Använder Canon 7D och spelar in i 1080p 25fps och har några frågor. Vad anser ni att jag ska välja för projekttyp när jag startar premiere (finns rätt många att välja mellan), SLR (1080p25fps)? Och sen vilken "codec" typ ska jag exportera i för att inte tappa kvalité? Undrar också hur jag ska ställa in kameran för bästa resultat? Just nu kör jag på M-läge, låst ISO på 200, låg bländare och 50 slutare. Kom gärna med era tips och funderingar! 0 Citera
Max_H Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Det finns färdiga DSLR-presets för exempelvis 1080p... Det enda som skiljer mellan exempelvis en DSLR 1080p sekvens och en AVCIntra 1080p sekvens är renderingsformatet. Sen, vid utrendering bör du välja att inte rendera från ev "förrenderingar" för att undvika generationsförluster. Dvs om du har en så komplicerad timeline att den måste renderas för att du ska kunna spela upp den - då kan du vid export välja att rendera från "originalfilerna" eller från "Rendered Preview Files". //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.