Gå till innehåll

Cubase för ljudläggning?


MBergstrom

Recommended Posts

Hejsan.

 

Jag har funderingar på att införskaffa en Zoom H4N för att sampla ljud och att använda den som audiointerface. Jag har haft funderingar på Pro tools men då måste man ha ett speciellt ljudkort, känns lite onödigt eftersom jag tänkte använda zoomen plus att jag är student.

 

Men min fråga är då, kan man använda Cubase för ljudredigering i sina filmer så som med Pro Tools?

 

 

/mvh Mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Så länge du kan importera och köra video så ska det inte vara några större problem. Har dock bara använt cubase till musikinspelning själv så jag är inte superhaj på programmet när det gäller ljudläggning. Annars finns ju Nuendo som är minst lika bra som protools och som är cubase motsvarighet fast för film. Dock ganska dyrt det med.

 

Du vet att du kan köra protools M-powered med vissa av M-audios ljudkort också, kan bli billigare. Fast jag hade nog inte rekomenderat PT om man inte har så mycket cash tyvärr :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...