Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en Sony kamera med DVD skivor vanligtvis men fick en splitt ny(men gammal) dv kamera av min syster som hon aldrig använt. Testade filma lite med den men nu vill jag ha det till datorn. Programmet man fick med heter Panasonic motion dv studio 5 och kameran är en Panasonic NV-GS17 och jag kör via USB port som det står i manualen. Det plingar till och visar att den är ansluten och går man in på den här datorn(använder xp) ser man kameran som "usb-videoenhet" under scanners och kameror. Men går jag sedan in i panasonics program(eller ulead för den delen) säger den att den inte hittar kameran och att jag ska ansluta den. Har kameran på och läget satt på grönt(titta läget) och har testat installa den ålderstigna medföljande usb drivern...men nej. Förslag?

Postad

DV-kameror brukar anslutas via FireWire och inte USB. USB-portarna brukar endast användas för att föra över material från t.ex. minneskort i kameran (typ för stillbild) eller när den ska användas som webbkamera.

Postad

Jag har samma problem med överföringen mellan min Panaconic HDC-SD20 kamera och mitt program Pinnacle Studio 14.Problemet för mig är att jag endast kan använda USB kabel då kameran inte har FireWirwe port.Jag har påpekat detta för suporten och de sa att nya HD kameror endast har USB anslutning nuförtiden.De sa också att vissa program(ja..Pinnacle då)inte kan hitta inspelat material och föreslog att jag ska byta till Premiere.

Jag undrar varför de tog bort FireWire anslutningen?

Postad
Jag har samma problem med överföringen mellan min Panaconic HDC-SD20 kamera och mitt program Pinnacle Studio 14.Problemet för mig är att jag endast kan använda USB kabel då kameran inte har FireWirwe port.Jag har påpekat detta för suporten och de sa att nya HD kameror endast har USB anslutning nuförtiden.De sa också att vissa program(ja..Pinnacle då)inte kan hitta inspelat material och föreslog att jag ska byta till Premiere.

Jag undrar varför de tog bort FireWire anslutningen?

Firewire kanske kostar mer att licensiera? Fast den riktiga orsaken är nog att video över Firewire bara kan vara DV eller HDV, allt annat måste föras över med USB.

Pinnacle stödjer säkert USB-kameror, något annat vore självmord. Du måste nog bara ha en tillräckligt ny version av programmet.

Postad

för det första ska du läga kameran på vcr läge och sedan kopla den till datorn firewire är vanligaste men USB är mode på nya kameror och det går lika bra försök kopiera filerna till en map i dator istället att spela in det. använd det som en vanlig HDD. det kan vara så att du ska ställa in kameran för överföringen.

lyka till

Mohammed

Har en Sony kamera med DVD skivor vanligtvis men fick en splitt ny(men gammal) dv kamera av min syster som hon aldrig använt. Testade filma lite med den men nu vill jag ha det till datorn. Programmet man fick med heter Panasonic motion dv studio 5 och kameran är en Panasonic NV-GS17 och jag kör via USB port som det står i manualen. Det plingar till och visar att den är ansluten och går man in på den här datorn(använder xp) ser man kameran som "usb-videoenhet" under scanners och kameror. Men går jag sedan in i panasonics program(eller ulead för den delen) säger den att den inte hittar kameran och att jag ska ansluta den. Har kameran på och läget satt på grönt(titta läget) och har testat installa den ålderstigna medföljande usb drivern...men nej. Förslag?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...