gregorvega Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Tja tja Jag har precis gjort mina första stop-motionanimationer och två av dom tyckte jag var lagom abstrakta och underhållande. http://dumfan.nasa.se/~gabban/files/wwe.avi http://dumfan.nasa.se/~gabban/files/coinwalk2.avi Jag är medveten om att dom inte är tekniskt fulländade, men det är inte heller tanken. Hittills kallar jag dom Deskisodes eftersom dom är gjorda av saker jag hittade på mitt skrivbord och satt och lekte med lite frånvarande framför datorn. 0 Quote
Opus Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Jag gillade Coinwalk, tycker det är bra för att vara första stopmotion, bra testlixom, du leker med vinklar och sådär, och det är rätt schysst. Diggade monstret i slutet av coin. Den andra tyckte jag mest var rörig. 0 Quote
gregorvega Posted December 11, 2004 Author Posted December 11, 2004 [citat=Opus]Jag gillade Coinwalk, tycker det är bra för att vara första stopmotion, bra testlixom, du leker med vinklar och sådär, och det är rätt schysst. Diggade monstret i slutet av coin. Den andra tyckte jag mest var rörig.[/citat] Jo, jag tycker coinwalk är den snyggaste...men den andra rörigare filmen fyller även den en funktion. Jag hade tänkt lägga dom här två och flera kortisar hopklippta och då blir tempoväxlingen ganska rolig...man hinner inte fatta vad som händer, ungefär som att zappa mellan Tarkovskijfilm och MTV. Men det här är som sagt lek med tekniken. Jag funderar på att göra något ordentligt (3-5 min) framöver nån gång.. 0 Quote
gregorvega Posted December 11, 2004 Author Posted December 11, 2004 [citat=_nemo_]ser tyvärr ingen bild...bara ljudet[/citat] ja...dom är xvidkodade tror jag 0 Quote
_nemo_ Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 [citat=gregorvega][citat=_nemo_]ser tyvärr ingen bild...bara ljudet[/citat] ja...dom är xvidkodade tror jag[/citat] nu har ja sett dom.....japp coinwaök va bäst....cool gjord. 0 Quote
barnholdt Posted December 11, 2004 Posted December 11, 2004 Trevligt. Som så många andra redan sagt här så tyckte jag med att coinwalken var mycket bra gjord. Använde du en vanlig digital kamera och slussa över bilderna till ett redigeringsprogram eller du gjorde allt i en DV kamera? Posta gärna mera, det såg mycket trevligt ut... :) 0 Quote
gregorvega Posted December 12, 2004 Author Posted December 12, 2004 [citat=barnholdt]Trevligt. Som så många andra redan sagt här så tyckte jag med att coinwalken var mycket bra gjord. Använde du en vanlig digital kamera och slussa över bilderna till ett redigeringsprogram eller du gjorde allt i en DV kamera? Posta gärna mera, det såg mycket trevligt ut... :)[/citat] Jag tog korten med min digitalkamera, en canon powershot a60, men det behövs inte en så bra kamera då jag tog korten i 640x480. Sen tog jag in dom på datorn och la upp varje bild på två bildrutor i rad i en 25fps-film. 0 Quote
ressigören Posted December 17, 2004 Posted December 17, 2004 Det är svårt att hänga med i den första, subbarna byts ju vid varje frame typ... 0 Quote
gregorvega Posted December 18, 2004 Author Posted December 18, 2004 [citat=Mr_H]Verkligen bra gjort! Imponerad![/citat] Fetingtack..Ja, det är jag som gjort coinwalk. Jag håller på med lite nya mer ambitiösa grejjer nu...alltså, inget över fem minuter, men lite mer film än de här två... En lite tveksam flört med videokonst finns i the bagman http://dumfan.nasa.se/~gabban/files/thebagman.avi Den kan verka lite långtråkig och intetsägande, men det är mer tänkt som en konstvideo än en underhållande aktiv kortfilm. 0 Quote
barnholdt Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Kunde inte upprätta anslutning till servern :( 0 Quote
gregorvega Posted December 19, 2004 Author Posted December 19, 2004 [citat=barnholdt]Kunde inte upprätta anslutning till servern :([/citat] okej...filerna ligger på en hemmaserver...och den kan va nere ibland. 0 Quote
Mini-Sinki Posted December 24, 2004 Posted December 24, 2004 Coin walken var bra. Min bror fatta inte att mynten kunde röra sig! 0 Quote
popcorn Posted June 9, 2005 Posted June 9, 2005 Om man snackar stopmotion och inte nämner Jan Svankmayer begår man en dödssynd. Om ni inte sett nåt av den snubben så släpp allt för händerna och drunkna i bland det smartaste, mest komplexa och suggestiva som gjorts inom audiovisuella medier sen Lumiere brorsorna kom på cinematografen. 0 Quote
Recommended Posts