Hans Postad 14 mars 2010 Postad 14 mars 2010 Hej! Ska göra en film av bilder jag tagit under en skidresa. Går det att markera flera klipp och sen minska längden på flera bilder samtidigt? Det blir lite väl långt att dra in en bild utan att klippa ner den lite. Använder CS4 /Hans 0 Citera
jbergman Postad 14 mars 2010 Postad 14 mars 2010 Går det inte att ställa in en default-längd på stillbilder? Det är vad jag har för mig, men jag har inte programmet tillgängligt. /Jakob 0 Citera
Hans Postad 14 mars 2010 Författare Postad 14 mars 2010 vet faktiskt inte, vet inte riktigt vad jag ska söka efter... 0 Citera
Rogge Postad 14 mars 2010 Postad 14 mars 2010 vet faktiskt inte, vet inte riktigt vad jag ska söka efter... Edit > Preferences > General och det du skall ändra är Still Image Default Duration. Men, den inställningen ändrar *inga* bilder som du redan har i ditt Project. Still Image Default Duration påverkar *bara* bilder vid import. Det bästa är att ställa in rätt längd och importera in bilderna i ett nytt Project alternativt ta bort dom ur det befintliga och importera dom igen. Och nej tyvärr, det finns inget sätt att ändra längden på redan importerade bilder... 0 Citera
Max_H Postad 16 mars 2010 Postad 16 mars 2010 Ligger stillbilderna på timeline kan du markera ett antal bilder samtidigt och högerklicka på dom välja "Speed/Duration". Ändrar du längden där ändras dom på alla klipp samtidigt (fungerar enbart i CS4). //Max 0 Citera
Rogge Postad 16 mars 2010 Postad 16 mars 2010 Ligger stillbilderna på timeline kan du markera ett antal bilder samtidigt och högerklicka på dom välja "Speed/Duration". Ändrar du längden där ändras dom på alla klipp samtidigt (fungerar enbart i CS4). Ha, det där hade jag ingen aning om! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.