Gå till innehåll

Minska längden på flera klipp samtidigt?


Hans

Recommended Posts

Hej!

Ska göra en film av bilder jag tagit under en skidresa. Går det att markera flera klipp och sen minska längden på flera bilder samtidigt? Det blir lite väl långt att dra in en bild utan att klippa ner den lite.

 

Använder CS4

 

/Hans

Länk till kommentar
Share on other sites

vet faktiskt inte, vet inte riktigt vad jag ska söka efter...

Edit > Preferences > General och det du skall ändra är Still Image Default Duration.

 

Men, den inställningen ändrar *inga* bilder som du redan har i ditt Project. Still Image Default Duration påverkar *bara* bilder vid import.

 

Det bästa är att ställa in rätt längd och importera in bilderna i ett nytt Project alternativt ta bort dom ur det befintliga och importera dom igen. Och nej tyvärr, det finns inget sätt att ändra längden på redan importerade bilder...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ligger stillbilderna på timeline kan du markera ett antal bilder samtidigt och högerklicka på dom välja "Speed/Duration". Ändrar du längden där ändras dom på alla klipp samtidigt (fungerar enbart i CS4).

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Ligger stillbilderna på timeline kan du markera ett antal bilder samtidigt och högerklicka på dom välja "Speed/Duration". Ändrar du längden där ändras dom på alla klipp samtidigt (fungerar enbart i CS4).

Ha, det där hade jag ingen aning om! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...