H.Sanchez Postad 26 februari 2010 Postad 26 februari 2010 Hej! Jag visste inte riktigt vilket forum jag skulle placera detta ämen under men tyckte att det passade bäst här. Jag har en lite fråga. Kollar man på behind the scene klipp så märker man att regissörer ofta har en sak som jag inte vet vad det är. Eftersom jag inte riktigt kan förklara hur den ser ut så skriver jag med en länk till en bild med Tom Ford som använder denna sak. http://www.imdb.com/media/rm2757004800/nm1053530 Min fråga är vad den kallas för och vilket syfte den fyller. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 26 februari 2010 Postad 26 februari 2010 Den kallas för viewfinder. Du använder den för att hitta bildutsnitt. Lite behändigare än att flytta runt på all utrustning varje gång. 0 Citera
RedFilm Postad 26 februari 2010 Postad 26 februari 2010 Fast den på bilden verkar tyngre och mer otymplig än en fullutrustad RedOne hehehehe 0 Citera
H.Sanchez Postad 26 februari 2010 Författare Postad 26 februari 2010 Tackar! Har äntligen fått svar på något jag undrat länge över : ) 0 Citera
StenR Postad 26 februari 2010 Postad 26 februari 2010 Den kallas för viewfinder. Du använder den för att hitta bildutsnitt. Lite behändigare än att flytta runt på all utrustning varje gång. Director's viewfinder på engelska, för att inte förväxlas med sökaren på kameran (som regissören säkert inte får titta i enligt Hollywoods fackföreningsregler). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.