Simon.ZTM Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 hej, I en scen i min film slänger huvudrollen ut sin dator ur fönstret som är "stängt". I redigeringen (jag redigerar i Final Cut) har jag nu lagt på den bästa glaskraschen jag hittat. Min fråga är om någon vet hur man på ett bra sätt kan göra så att ljudet låter verkligare och då händelsen äger rum längre bort i rummet, undrar jag också hur man distanserar ljudet. Om någon vet var man kan få tag på bra glaskraschsljud så är förslag på sådana också välkomna. tack på förhand 0 Quote
Christian van Caine Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 Efterson han rimligtvis bör vara i samma rum som fönstret...om han inte är kulstötare i Stålmannen-klass vill säga, så bör det räcka att använda en EQ till att sänka kraftigt nånstans mellan 2-3KHz med väldigt brett Q-värde. Hade det varit längre ifrån så hade det varit en rejäl dos Reverb som gällt :-) 0 Quote
Simon.ZTM Posted February 24, 2010 Author Posted February 24, 2010 okej, tack! ska testa det på en gång ;) 0 Quote
Recommended Posts