Gå till innehåll

MTS-format i Premiere CS4, slutade plötsligt fungera?


Niclas35

Recommended Posts

Tror att rubriken förklarar problemet ganska tydligt men för att förklara lite mer ingående...

 

Jag filmar med en Panasonic-kamera och redigerar i Premiere CS4, allt har fungerat bra i någon vecka nu. Jag har bara importerat MTS-filerna från kameran direkt in i Premiere och kört på. Men sen helt plötsligt fungerar inte MTS-filerna som jag lagt in i Premiere, nu ser jag bara den röda rutan ("media offline", eller vad det nu står) och har jag riktig otur så hänger sig programmet när jag klickar på klippen i tidslinjen.

 

Varför fungerar det inte helt plötsligt och vad ska jag göra? Jag har inte gjort några systemändringar, vad jag vet iaf. Det fungerade som de skulle i helgen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Markera ett klipp i Project panel och högerklicka på det och välj Link Media.

 

Finns klippen kvar på hårddisken fungerar det, är dom raderade går det inte.

 

Problemet är inte så enkelt. För om jag gör detta och bläddrar fram filerna kan jag inte ens klicka på den. De är sådär gråa/genomskinliga. Det går inte ens att importera nya MTS-filer. Det är som att stödet för filerna har försvunnit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan du testa att importera eller exportera några andra MPEG-filer. Det kan vara så att PPro har trillat över i Trial-version mode och då fungerar inga MPEG-filer.

 

//Max

 

Jag har inga andra MPEG-filer på datorn. Jag försökte att exportera och den filen försvann, stod att exporteringen gick bra men det finns ingen fil dit jag valde att spara den. Det går inte kolla på något annat sätt och vad gör jag åt det, ominstallerar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går inte kolla på något annat sätt och vad gör jag åt det, ominstallerar?

Gå till File > New > Sequence och kolla om du öht skapa några AVCHD, XDCAM eller HDV-Timelines. Finns någon/några av dess tillgänliga?

 

Om ja eller nej, gå till Window > Deactivate och avaktivera Premiere Pro och gå sedan till Adobe CS4 Clean Script och följ instruktionerna. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gå till File > New > Sequence och kolla om du öht skapa några AVCHD, XDCAM eller HDV-Timelines. Finns någon/några av dess tillgänliga?

 

Om ja eller nej, gå till Window > Deactivate och avaktivera Premiere Pro och gå sedan till Adobe CS4 Clean Script och följ instruktionerna. :)

 

 

Ingen av dem finns, men de fanns ju förut...

 

Hittade inget deactivate, men nu håller jag på och följer clean script grejen. Får se hur det går.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...