Gå till innehåll

n 600 w halogenlampa i en 800w redhead?


niclastörnblom

Recommended Posts

En intressant undran i sammanhanget - halogenlampor är ju som regel 3200 K... Finns det något skäl till att betala dyrare för lampor hos fotohandlare än att köpa på typ Clas Ohlson?

 

Mina egna erfarenheter är att det inte verkar göra någon skillnad, men jag kan ju ha fel :)

Länk till kommentar
Share on other sites

En intressant undran i sammanhanget - halogenlampor är ju som regel 3200 K... Finns det något skäl till att betala dyrare för lampor hos fotohandlare än att köpa på typ Clas Ohlson?

 

Mina egna erfarenheter är att det inte verkar göra någon skillnad, men jag kan ju ha fel :)

 

det slutade med att jag köpte en halogen lampa för 200 kr (till min redhead) med hade funderingar på att gå till clas ohlson och köpa en lampa med mindre effect och använda den i min redhead till ett bra mkt mindre pris...frågan är om jag hade fått samma tempratur som den dyra lampan för 200kr.....

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har köpt mina readheads på kaffebrus.com och där kan du köpa extra lampor för 89 kr, iaf billigare än 200. Dock när jag beställde 6 nya lampor, så va två redan utbrända, men de skulle skicka två nya sa de.

 

89kr? jag köpte mina på scandianvan photo, Ökända för att ha lite dyrare priser, enligt min mening....men va tvungen att ha min lampa tills idag...

 

Det roliga är att jag redan ha köpt 5 st lampor för 200 kr på ebay...men dom har inte hunnit komma fram en...:(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...