Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Har massa klipp från en Contour HD hjälmkamera i 60 fps. Materialet är i 720p och jag behöver konvertera allt till DV. Vill behålla 60fps och därför gick det inte att konvertera till avi. Jag konverterade därför till mpeg4 och det gick smidigt de första timmarna sen så blev alla filer missing och det stod fileformat not supported när jag försökte lägga till igen.

Hittade på nätet att man genom quicktime 7 kan spara om filerna för att sedan funka i premiere, men det kan jag inte göra på ca 500 filer! Finns det något annat sätt? Alternativt annat format som är bra och stödjer 60 fps.

/ Fredrik

Postad

QuickTime kan du "scripta" med AppleScript eller Automator, borde kunna göra din konvertering automatiskt på alla 500 filerna.

Du säger att avi har en begränsning på fps? Är du verkligen säker på det?

Postad
QuickTime kan du "scripta" med AppleScript eller Automator, borde kunna göra din konvertering automatiskt på alla 500 filerna.

Du säger att avi har en begränsning på fps? Är du verkligen säker på det?

Tror det, finns massa olika codecs dock som jag inte har en aning om hur jag ska använda.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...