Lookeqq Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 Hejsan! Har massa klipp från en Contour HD hjälmkamera i 60 fps. Materialet är i 720p och jag behöver konvertera allt till DV. Vill behålla 60fps och därför gick det inte att konvertera till avi. Jag konverterade därför till mpeg4 och det gick smidigt de första timmarna sen så blev alla filer missing och det stod fileformat not supported när jag försökte lägga till igen. Hittade på nätet att man genom quicktime 7 kan spara om filerna för att sedan funka i premiere, men det kan jag inte göra på ca 500 filer! Finns det något annat sätt? Alternativt annat format som är bra och stödjer 60 fps. / Fredrik 0 Citera
Hummel Postad 23 januari 2010 Postad 23 januari 2010 QuickTime kan du "scripta" med AppleScript eller Automator, borde kunna göra din konvertering automatiskt på alla 500 filerna. Du säger att avi har en begränsning på fps? Är du verkligen säker på det? 0 Citera
Lookeqq Postad 24 januari 2010 Författare Postad 24 januari 2010 QuickTime kan du "scripta" med AppleScript eller Automator, borde kunna göra din konvertering automatiskt på alla 500 filerna. Du säger att avi har en begränsning på fps? Är du verkligen säker på det? Tror det, finns massa olika codecs dock som jag inte har en aning om hur jag ska använda. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.