Gå till innehåll

Röde mikrofon till Hv40!


Strawhat

Recommended Posts

Hmm... Det var den jag tänkte på!:S Ska se om det finns någon beskrivning på den någon annanstans. Det är nog denna;

 

http://www.jam.se/produkt/Mikrofon-och-tillb./A25143-Röde-VideoMic.jam

 

En till fråga när jag ändå är igång; Behöver man en sådan där Röde Dead Cat vindskydd till just denna modellen om man vill slippa blåstljud. Finns ju redan ett skydd på denna ser det ut som.

 

Ha det gött!

Länk till kommentar
Share on other sites

Röde Videomick är oslagbar i sin prisklass, men står sig slätt mot sin egen storebrorsa NTG2. Men den ligger på runt 2300:-, plus att du måste köpa shockmount (hållare) till den.

Skulle du ha råd med nånstans mellan 2500-3000:-...vilket visserligen är tre gånger så dyrt...så är det verkligen värt det, men är 1000:- the limit så existerar det inget bättre för det priset :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Okaj! tack för denna värdefulla info Christian. :) Men den röde för 1000 kronor passar på Canon HV40 eller? Är det något avancerat att använda en extern mic till en kamera för enklare filmbruk?

 

Sista frågan; Behövs vindskyddet som man kan köpa, Röde Dead Cat vindskydd, till denna mic om man vill slippa blåsljud?

 

Jag är ny på detta som ni kanske märker så ni får ursäkta alla mina nybörjarfrågor, men jag vill lära mig!:)

 

Ha det gött!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste få låna tråden lite istället för skapa en ny.

 

Vet någon hur man kan fixa så Röde videomic passar till en Canon HF 10/100 modellerna?

 

Jag trodde det skulle medfölja så det fungerade direkt men den passar inte. Jag har sett att vissa fixat dit prylar som får den att fästa ordentligt.

 

Men jag hittar ingenstans där man köpa detta och kommer inte på någon lösning.

 

Skulle uppskatta tips, Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste få låna tråden lite istället för skapa en ny.

 

Vet någon hur man kan fixa så Röde videomic passar till en Canon HF 10/100 modellerna?

 

Jag trodde det skulle medfölja så det fungerade direkt men den passar inte. Jag har sett att vissa fixat dit prylar som får den att fästa ordentligt.

 

Men jag hittar ingenstans där man köpa detta och kommer inte på någon lösning.

 

Skulle uppskatta tips, Tack!

 

Kolla den här tråden:

http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=24368

Länk till kommentar
Share on other sites

En snabb fråga till! Jag märkte nu att Canon HV40 ger ifrån sig massa ljud när man satte i ett DV band. Ska det vara så mycket ljud från den? Kommer Röde micen fånga upp detta ljud?

 

Ha det gött!

 

Jag har också en hv40 och bandspelaren låter ganska mkt. Är du utomhus kan ofta ett naturligt brus "äta upp" det hemska oljudet från bandspelaren men inomhus satsar jag på en mygga eller bom för att komma bort ifrån kameran.

 

En dead-cat kan vara bra om det blåser mkt men oftast fungerar en stickad raggsocka riktigt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag beställde denna till Röde videomic som jag ska fästa på Canon HF100:

 

http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/48520.jpg

 

 

Jag tror det kommer bli en bra lösning, om någon är nyfiken kan jag fixa bild när jag fått hem den (ebay USA). Det blev 158 kronor med frakten.

 

Det känns som en bättre och mer prisvärd lösning än den där lilla pluggen för 30 dollar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...