Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej....

Jag har en mini dv kamera, utan mic ingång. Kameran börjar bli lite sliten och det hörs på ljudet ibland. Så nu undrar jag om någon känner till nån mini dv kamera med just mic ingång, gärna även hörlurs ingång, för en hyfsat billig peng.

Tacksam för svar!

Posted

Om det är just mini dv du vil ha, dvs med dv-band så är Canon HV40 den billigaste med hörlursutgång och mikingång enligt prisjakt.nu. Om du kan tänka dig minneskort så kommer du billigare undan med en Sanyo Xacti för knappa 5000 eller Canon HF200 för dryga 6000. Jag antar att du vill ha HD-upplösning, allt annat gör dig besviken, jag lovar.

Posted

tack för tipsen...

Jag vill gärna ha dv band, har fått för mig att det blir enklare att redigera och bättre kvalité på materialet, har jag fel?

Eller är det ingen skillnad på dv band och minneskort kameror när man redigerar och bildkvalité?

• 2 weeks later...
Posted
vad pratar du om för pengar "inte jätte mycket pengar" är oehört intetsägande. Lika intetsägande som trådrubriken...

vad menar du med det?

Posted
vad menar du med det?

Han menar förmodligen att "jag har inte mycket cash" är svårt att tolka.

Det kan ju vara i princip hur lite/mycket som helst.

För dig kanske 5000 är "inte så mycket" medan andra tolkar det som lite.

Bättre att säga "Jag har runt 7000kr att spendera". ;)