Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Nu när jag äntligen är klar med min film, ville lägga ett arkiv på en DV-band. Men det går inte. Min kamera JVC gr-dvl145 http://imagesb.ciao.com/ifr/images/products/normal/047/product-455047.jpg spelar helt enkelt inte in materialet från FCP. Jag ställer kameran i inspelningsläge, och när jag klickar på OK i FCP så startar kameran att spela in, men inte materialet från FCP utan det som kameran "ser" genom linsen. Jag har tidigare haft tillfället att printa till DV-band med en annan kamera, och har fungerat bra. Därför placerade jag frågan på "Videokameror" och inte på "Videoredigering".

Kan det vara så att kameran inte är avsett för det?

Neo

Postad

Hej! har du DV in och DV ut på kameran? DV in krävs för att spela in på bandet igen.

Du klickar på OK säger du, i vilket läge? Använder du Edit to Tape eller Print to Video? Du vet skillnaden mellan dessa?

Postad

Där har vi nog problemet. Jag kommer på nu att jag inte har någon DV-in.

Jo, jag vet skillnaden... det jag använde var "print to tape".

Jag får hitta en kamera med dv-in funktionen bara.

Tack för påminelsen Hummel

Neo

Postad
Där har vi nog problemet. Jag kommer på nu att jag inte har någon DV-in.

Jo, jag vet skillnaden... det jag använde var "print to tape".

Jag får hitta en kamera med dv-in funktionen bara.

Tack för påminelsen Hummel

Neo

kameran skall vara i [play] läge har jag för mig. Samma som när man tankar in material till datorn.

/KN

Postad

Jo, har testat i bägge lägen men fungerar inte. Så slutsatsen är att DV-in saknas helt enkelt. Kommer på nu att när jag köpte denna kamera för kanske sju år sedan, frågade säljaren om inte jag skulle välja en något dyrare kamera med möjlighet till DV-in. Det tyckte jag var helt onödigt och givetvis valde inte den :) . Så fel man kan ha kan man nu i efterhand tycka. Men men, vad visste jag då om dessa saker.

Neo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...