Jump to content

Color FX i color följer inte med till FCP.

Hebron
 Share

Recommended Posts

Jag hoppas att någon har en lösning på det problem jag just stötte på. Har precis gradat klart en musikvideo i color och har justerat lite olika saker i Color FX-fliken. Problemet är att dessa inte appliceras på klippen när jag skickar den tillbaka till FCP.

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By neolit
      Hej
      Jag har, med hjälp av Toast Titanium 9 (det enda programmet som klarade detta) konverterat materialet (AVCHD) till Apple ProRes 422. Väl inne i Final Cut Pro 6, ser det bra ut MEN ljudet behöver renderas.

Jag redigerar på en Mac G5 (ej Intel- processor).

Kan någon kunnig och snäll gå igenom steg för steg vad man ska välja när man startar en ny projekt för att redigera i Apple ProRes 422 material?

VH/ Neo
    • By Filmochfri
      Jag har filmat med Canon 5D Mark II och använder Final Cut Pro 7.
      Jag importerar filerna till FCP. När jag sedan drar en fil till Sekvensen säger FCP
      typ "Vill du låta sekvensen vara samma kvalitet som filen?" Jag svarar ja.

Är detta den bästa kvalitet som går att få ut från kameran och det redigerade?
      I en sedan utrenderad quicktime-film verkar som det färdiga materialet tar mindre plats än det gjorde i kameran.

Tacksam för svar :)
      Mattias
    • By mac74
      Hej,
      Är ganska ny i Final Cut Pro och vet inte hur man ordnar sina klipp kronologiskt från lite olika kameror i Final Cut Pro.

Har som sagt filmat med 2 olika kameror (bla 5DMKII) och vill att klippen lägger sig efter "capture date" oavsett kamera så att allt är i ordning innan man drar ner det till timelinen.

Hittar ingen "capture date kolumn".

Detta borde ju inte vara några konstigheter tycker jag.

Tacksam för svar!

mvh/Stefan
    • By kman
      Precis som jag skriver i rubriken undrar jag hur ni gör era för och eftertexter. Någon som har några bra tips?
      Jag är flitig användare av photoshop, men vilka filformat ska jag spara ner bilderna i? Använder någon fortfarande LiveType?

Välkomnar alla tips och förslag.
      Jag använder FCP studio (fcp 7)
      klipper och användar mig mest av upplösningen 720p
      uppenbarligen är jag macanvändare. Har photoshop och liveType, men inte motion om det skulle tas upp.

Tack på förhan.
    • By kman
      Jag har alltså gjort en bild eller text i photoshop och sparat till tiff för att kunna bevara transparensen. Sen har jag importerat till mitt projekt i FCP och lagd bilden i en ny track övanför videofilen. Jag försöker fejda ut bilden genom att använda transparancy inställningarna under fliken motion. Men efter jag har renderat filmen så ser jag att det blir ett litet "hopp" eller "ryck" i bilden precis tar min bild-fil skulle tagit slut, fast som jag nu har valt att göra osynlig strax innan. Har någon info om botemedlet?
  • Create New...