Gå till innehåll

Franz Fast Utan Ferdinand


Hebron

Recommended Posts

Detta är mitt första utkast för min kortfilm Franz Fast Utan Ferdinand.

 

Lite kort så handlar filmen om Arvida som vaknar upp en dag och inser

att hon glömt bort vem hon är. Så genom hela filmen försöker hon ta

reda på vem hon är.

Och i detta letandet så hittar hon sitt livs kärlek.

 

Jag har funderat på att byta början på filmen men har itne riktigt bestämt mig ännu.

 

Mycket kritik nu.

Franz Fast Utan Ferdinand-GROVMANUS.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte läst hela men jag har väldigt svårt för då folk pratar med sig själva.

 

Tänker du på slutet i badrummet? Det är första utkastet och mycket kommer nog ändras. Jag funderar som sagt på att byta ut introt. Men jag ville ha lite kritik först, så säg gärna vad du tycker om resten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänker du på slutet i badrummet? Det är första utkastet och mycket kommer nog ändras. Jag funderar som sagt på att byta ut introt. Men jag ville ha lite kritik först, så säg gärna vad du tycker om resten.

 

Som sagt, jag har mycket svårt för folk som pratar med sig själva och det är det första hon gör, ”Hjälp… Hur hamnade jag här?”

 

(Vid busshållplatsen så står det först Franz och sedan står det Ferdinand)

 

 

Att det hela har varit en dröm blir väldigt antiklimax för mig, då känns det som om allt som har hänt är oviktigt. Varför minnesförlusten i drömmen? Förstår kanske inte riktigt allt men… det känns verkligen som en dröm med flummigt prat från jobbiga tonårstjejer. Vad är tanken här egentligen? Tror inte att jag riktigt fattade poängen.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Början ska jag göra om och jag hade svårt att få till slutet och dialogen. Tack för kritiken hitills, den var mycket givande. Postar version 2 så fort den är klar och hoppas att ni vill ge mig mer kritik då.

 

Tror det var Ernest Hemmingway som sade "The first draft of anything is shit".

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag mår lite bättre när jag läste att det var han som hade kläckt ur sig det :)

 

Förövrigt Shelly så har du väldigt rätt i att hela storyn blir onödig om det är en dröm. Hade inte tänkt på det innan men måste säga att det stämmer. Kan ha kommit på ett nytt slut nu.

 

I'll be back.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag mår lite bättre när jag läste att det var han som hade kläckt ur sig det :)

 

Förövrigt Shelly så har du väldigt rätt i att hela storyn blir onödig om det är en dröm. Hade inte tänkt på det innan men måste säga att det stämmer. Kan ha kommit på ett nytt slut nu.

 

I'll be back.

 

Ja, då smarta människor säger såna saker så känns det bra, jag känner mig inte lika misslyckad då. Samma sak med att JK Rowling blev nekad av X antal förlag innan hon fick ge ut Harry Potter, det hjälper en att kämpa vidare :D

 

En dröm skulle kunna få henne att våga satsa på killen (av någon anledning) trots att han är en tönt? Det går att få in en dröm om man vill men hela historian bör inte vara en dröm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...