Gå till innehåll

Låna Second-hand?


Hebron

Recommended Posts

Jag är håller på att slutföra ett manus som jag har planerat att filma i april/maj någon gång. Jag håller därför på att leta lite kläder och rekvisita. Har funderat om man ska sitta och buda hem lite saker på tradera men allt kommer jag nog inte hinna få tag i där.

 

När jag såg att någon hade lånat hem säckar med kläder från en second-hand butik så undrar om det är svårt att få butiker att gå med på det gratis.

Om man lånar kläderna och sedan lämnar tillbaka dem så borde det inte göra så mycket. Det handlar om en veckas inspelning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har lånat både kläder, möbler och prylar från alla möjliga Second Hands i alla möjliga städer genom åren, så det är inget problem. Det gäller bara att lägga fram det på rätt sätt och vara tacksam och ödmjuk så går personalen med på det mesta.

 

Ett alternativ (om de är kinkiga) är att t.ex köpa en möbel för en hundring eller två samtidigt som man säger att man kommer donera tillbaka den till dem efter inspelning. Då brukar de alltid gå med på att parallellt låna ut småprylar och kläder gratis.

 

Ett långsiktigt tips om man planerat att låna fler gånger är att investera i en påse bullar som tack då man lämnar tillbaka prylarna/kläderna. De 25kr är ett säkert kort för att få låna större grejor gratis i framtiden. De flesta som jobbar på Second Hand är trots allt tanter som gillar att fika, och de glömmer aldrig en gratis bullpåse... ;-)

 

Do not underestimate the power of prinsesstårta!

 

 

(Ps: det är faktiskt helt möjligt att köra samma deal i t.ex möbelaffärer och prylbutiker också. Rikta bara in dig på mindre ställen, där den beslutsfattande personen faktiskt sitter i butiken och inte på ett kontor långt bort. Typ familjeföretag...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...