Gå till innehåll

Cogito


J.Anderberg

Recommended Posts

http://img20.imageshack.us/img20/1879/cogito.jpg http://img20.imageshack.us/img20/cogito.jpg/1/w226.png

 

Simon är en vanlig kille i tonårsåldern som tycker om att läsa, spela datorspel och umgås med sina vänner. Men han känner sig begränsad i sin tillvaro, att han inte riktigt har kontroll över sig själv. Kanske är det någon annan som har det?

 

En film av Triple T Productions. Gjordes under Augusti och September 2009. Vann mellanviktspriset i filmfestivalen Play.

 

Hoppas på att ni ger oss konstruktiv kritik, kommentarer och kanske lite beröm.

 

Part 1:

 

 

Part 2:

 

 

 

Hoppas det ska smaka!

 

 

PS: Höj volymen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den på novemberfestivalen, tyckte den var grymt bra! Förvånad över att ni inte tog hem något pris. En grej jag tycker ni borde ha ändrat:

 

*SPOILER FÖLJER!*

 

när han slår tjejen i slutet så borde han inte ha slagit lika länge, fick nästan en komisk effekt (eller var det det ni eftersträvade?). Grymt bra!

 

mvh W

Länk till kommentar
Share on other sites

Kunde inte se part 2, men det som jag såg av den, dvs de första åtta minuterna var bra, vissa bilder var snygga komponerade och andra kändes helt tvärtom. I tvåbilden på killen och tjejen 6:46 så är det mer luft över dem än under. Det var det ända jag kom på med bilderna. Annars toppen! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fossen:

Tack!

*Spoiler under!!!*

 

 

 

 

 

Nej! Det var det verkligen inte. När vi filmade så ville framställa någon slags sinnesjuk desperation. Precis som när du börjar suga på ett sugrör och det är svårt att sluta blir det svå¨rt för han. Men somsagt, det såg inte lika bra ut i den färdiga produkten. Så vi testade en ny grej i den här versionen. Att blanda de sista slagen med vackra bilder. Blir en konstig kontrast då.

 

 

 

Du spoilar även fossen, meddela de ovetande.

 

 

JoelG9 och alla andra!!: Tack! Det är strul med den andra parten! Vi fixar detta inom kort!

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt jobbat! Tyckte den var bra. Kul att se något från Halmstad, bor nämligen där också. Otroligt bra idé ni hade, men känns som om ni hade kunnat göra så mycket mer med den.

 

 

 

 

**SPOILER**

 

Hade varit roligt att se han testa ändra andras öde på något sätt innan han kommer på att den enda

utvägen är att slå ihjäl henne. Risken är att filmen kanske hade blivit för lång.

 

 

Hur som helst, bra gjort, bra film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så hemskt mycket! Jasså? Gör du någon film då?

 

 

Spoilah!

 

 

Jodå vi satt ju och spekulerade kring det här med det förutbestämda, och hur vi egentligen skulle illustrera att man är fast i det. Men precis, den hade blivit för lång då. Vi ville ha ett ganska rappt tempo i den, att det alltid var spännande. Och därav att den stora vändningen blir en extrem chock. Men du har ju helt klart fattat hela konceptet.

 

Tack för kommentaren!

Länk till kommentar
Share on other sites

när han slår tjejen i slutet så borde han inte ha slagit lika länge,

 

Just att han slog så länge var nog det bästa av allt jag såg på hela festivalen! Tyckte det var helt klockrent! Jag älskar att bli chockad av något så extremt. Skitbra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Just att han slog så länge var nog det bästa av allt jag såg på hela festivalen! Tyckte det var helt klockrent! Jag älskar att bli chockad av något så extremt. Skitbra!

 

Vad roligt att du tycker det! Då har vi ju lyckats framana den känslan på någon varjefall!

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...