Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dags för mig att blotta strupen.

En repliklös film gjord på noll budget och en rulle 16mm(ca 12 min). Den är ca 3:30 lång. Baserad på en dikt med samma titel.

http://vimeo.com/8105612

Alla åsikter är välkomna!

Snälla se den i lugn och ro, med helskärm och ljud.

Ralph

Postad

"To the rottening"? Swenglish at its bästa. ;)

(Jag skulle väl översätta det som "Into decay", eller möjligtvis "Into putrefaction" om du verkligen vill sätta betoning på den biologiska förruttnelsen och inte det symboliska förfallet)

Men själva filmen då: riktigt snygg, men musiken var lite för mycket åt easy listening-hållet för min smak. Men går att förbise, för som sagt var det hela riktigt snyggt. :)

Kyrkan ser för övrigt lite vagt bekant ut (målningarna i eftertexten i alla fall). Vilken är det?

Postad

Tack Fürni!!

Jag var också osäker på översättningen. "Till Förruttnelsen" är ju ett konstigt (ens korrekt?) uttryck ens på svenska, så jag valde en översättning som var lite konstig på engelska också, och hyfsat ordagrann. Ska tänka på att ändra titeln...

Kyrkan vi använde heter Markims kyrka och ligger utanför Vallentuna.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...