Raffe Postad 11 december 2009 Postad 11 december 2009 Dags för mig att blotta strupen. En repliklös film gjord på noll budget och en rulle 16mm(ca 12 min). Den är ca 3:30 lång. Baserad på en dikt med samma titel. http://vimeo.com/8105612 Alla åsikter är välkomna! Snälla se den i lugn och ro, med helskärm och ljud. Ralph 0 Citera
Mega99 Postad 11 december 2009 Postad 11 december 2009 Brus och knasterljudet i början (efter förtexterna) var ju en aning störande. Bortsett från det var ju filmen helt underbar. Riktigt snyggt. 0 Citera
Cobra8472 Postad 11 december 2009 Postad 11 december 2009 Välgjord film, att förmedla händelser och känslor utan dialog är tufft, men du/ni har klarat av det mycket väl 0 Citera
Fürni Postad 12 december 2009 Postad 12 december 2009 "To the rottening"? Swenglish at its bästa. ;) (Jag skulle väl översätta det som "Into decay", eller möjligtvis "Into putrefaction" om du verkligen vill sätta betoning på den biologiska förruttnelsen och inte det symboliska förfallet) Men själva filmen då: riktigt snygg, men musiken var lite för mycket åt easy listening-hållet för min smak. Men går att förbise, för som sagt var det hela riktigt snyggt. :) Kyrkan ser för övrigt lite vagt bekant ut (målningarna i eftertexten i alla fall). Vilken är det? 0 Citera
Raffe Postad 12 december 2009 Författare Postad 12 december 2009 Tack Fürni!! Jag var också osäker på översättningen. "Till Förruttnelsen" är ju ett konstigt (ens korrekt?) uttryck ens på svenska, så jag valde en översättning som var lite konstig på engelska också, och hyfsat ordagrann. Ska tänka på att ändra titeln... Kyrkan vi använde heter Markims kyrka och ligger utanför Vallentuna. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.