Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej och hoppas att ni kan hjälpa mig med min fundering...

Har nu en datorn som är Dell T3500 med intel Xeon processor

och videoredigering som är Adobe master collection CS4,2 (senaste uppdatering)

samt den är förinstallerad XP pro SP3.

Och nu har jag en skivan på Vista Business 32 Bit SP1 i min hand...

Känner mig lite kluven om jag ska sätta skivan in på datorn eller lägga den i lådan?

Någon av er som kanske har upplevt och sett på problem eller bara positiva erfarenheter mellan de två olika operativ system..

Dvs. Vad är fördelar och vad är nackdelar?

Vill gärna lyssna på er innan jag tar ett definitivt beslut huruvida jag ska göra med skivan....

PS

Har dock ej Windows 7 och min arbetsgivare har ingen planer att sätta skivan på datorn så jag får nöjda mig med de två operativ system idag...DS

/Göran

Postad

Din CS4 kommer troligen inte vinna något speciellt på det där. (Max rätta mig om jag har fel) Snarare kommer datorn i övrigt påverkas. Här går dock meningarna isär lite. Vissa hävdar att Vista slöar ner datorn, andra inte, men å andra sidan får du ett säkrare OS med de nya finesser som kommer med Vista.

Själv märkte jag mer eller mindre ingen skillnad. Vad som gjorde skillnad var mer minne och 64bit Vista.

Postad
64bit Vista

Doktorn rekommenderar 64-bit Windows 7 istället! Iofs är jag inte säker på hur CS4-supporten ser ut där, men hittils funkar det bra för min del.

Postad

Jag velar lite... men skulle "nog" köra XP istället för Vista om det är 32-bitars. STOR skillnad med massa ram och 64-bitars. (Och som nämnts i andra trådar - CS-NEXT blir bara 64-bit).

/Max

Postad
Jag velar lite... men skulle "nog" köra XP istället för Vista om det är 32-bitars. STOR skillnad med massa ram och 64-bitars. (Och som nämnts i andra trådar - CS-NEXT blir bara 64-bit).

/Max

Ok Då lägger jag Vista i lådan och kör vidare med XP pro..

Upplever ialla fall att T3500 med Intel Xeon i reklam säger att den kan köra

i högt tempo och kan bara hålla med om att reklam inte överdrev precis...

Njuter av varenda sekund med den nya processor... Och XP pro också :-)

Ha en fortsatt bra videokväll ni!

Postad

Lite sent inlägg, men jag hade (OBS hade) Vista men upplevde en hel del oförklarliga problem, såsom blåskärmar, inkompabililtet med maskinvara, datorn hängde sig, datorn tappar kontakt med närverket, datorn kör igång 2 nätverksanslutningar rätt vad det är så det stannar, när servicepack installerades så klarade datorn inte av att boota om mm mm mm. Jag har en xp dator, och nu en windows7 64 bit, och faktiskt har jag kvar vista i min bärbara, som är seg!

Har märkt stor skillnad i användandet med XP som tuffar och går, och första hands känslan av windows 7 är att det känns snabbt och enkelt.

Så valet att stanna kvar i XP läge tror jag är det absolut bästa valet!

Om vista var så bra, varför släppte de nästan omgående ett nytt operativ system?

Känner mig bara lurad på de VISTA op jag köpt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...