Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en canon hf s10 och behöver hjälp med hur man exporterar video filerna till datorn i bästa kvalité.

När man köper kameran får man med program som hjälper en att exportera och redigera klippen. Image Mixer 3 heter det.

Om man markerar ett video klipp i biblioteket och sedan gå upp till vänstra hörnet där det finns en flik som heter fil och sedan trycker på exportera så går det bra, dom exporteras och hamnar på skrivbordet men formatet görs om till 720x576(16:9)

Jag filmar klippen i 3264x1840 så jag tycker att det borde gå att föra över dom i samma format som man väljer att filma i. Det ska ju gå att ha dom i HD.

Hur gör jag för att få bästa högsta kvalitén på mina klipp? Tack

Postad

Berätta hur det gick, jag har samma problem med min HF100.

I min Mac fungerar det utan problem, iMovie startar direkt och importeringen går klanderfritt.

Men i Windows är det en annan femma... Minneskortet jag har till min HF100 fungerar inte direkt i min minneskortsläsare, så det är USB kabel som gäller.

Postad

Jag har inget minneskort i min:S det går bara att använda USB kabeln och då måste man formatera om klippen så storleken minskas och kvalitén blir sämre... Jag har PC föresten.

Jag vet inte riktigt vad ja ska göra, ja vill ju ha den kvalité ja betala för, ganska mycket pengar, :P

• 3 veckor senare...
Postad
Jag har inget minneskort i min:S det går bara att använda USB kabeln och då måste man formatera om klippen så storleken minskas och kvalitén blir sämre... Jag har PC föresten.

Jag vet inte riktigt vad ja ska göra, ja vill ju ha den kvalité ja betala för, ganska mycket pengar, :P

Stoppa i kabeln, öppna utforskare och kopiera .MTS-filerna direkt, du behöver inte använda programmet som följde med.

Det här funkar då iaf på min HF s11 :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...