Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det har dryftats förr. Men nu tar jag upp det igen.

1: OM man vill ha DVD-skivor med label upptryckt av någon firma som sysslar med sådant... Vad kostar det då och var vänder man sig?

Har kollat in http://www.tapeman.se/ som jag inte vet något om. Är de någon som har erfarenhet av dem? Och är det någon som har tipps om liknande företag och kanske till och med billigare i Stockholmsregionen?

2: Om man vill printa label själv direkt på skivan måste man då ha en bläckstråleskrivare eller går det även med laser? Och vad ska man använda för produkt för fixering/lackning?

Postad

Det har dryftats förr. Men nu tar jag upp det igen.

1: OM man vill ha DVD-skivor med label upptryckt av någon firma som sysslar med sådant... Vad kostar det då och var vänder man sig?

Ja, man googlar på dvd kopiering / dvd pressning så hittar man diverse företag. Priserna varierar.

Har kollat in http://www.tapeman.se/ som jag inte vet något om. Är de någon som har erfarenhet av dem? Och är det någon som har tipps om liknande företag och kanske till och med billigare i Stockholmsregionen?

Har 10 års erfarenhet av samarbete med Lollo på Tapeman, han gör bra och snabba jobb, trevlig. Han har lackmaskin så det blir rätt tåliga dvd-skivor eftersom han har uv-lack på den bläckstråleskrivna ytan. Vill du sen kopiera själv så kan du enbart beställa blankskivor med din utskrift på.

2: Om man vill printa label själv direkt på skivan måste man då ha en bläckstråleskrivare eller går det även med laser? Och vad ska man använda för produkt för fixering/lackning?

Det är inte så lätt att få in en DVD-skiva i en laserskrivare. :-) Men att skriva på etiketter går också, men blir inte lika tåligt för fingrar/fukt.

Vid upplagor över 200 ex är det väl värd att tänka på att pressa istället, då får man offsettryck på skivorna som är väldigt tåligt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...