Gå till innehåll

tryckeri för DVD-label eller skriva ut själv?


Foto

Recommended Posts

Det har dryftats förr. Men nu tar jag upp det igen.

 

1: OM man vill ha DVD-skivor med label upptryckt av någon firma som sysslar med sådant... Vad kostar det då och var vänder man sig?

 

Har kollat in http://www.tapeman.se/ som jag inte vet något om. Är de någon som har erfarenhet av dem? Och är det någon som har tipps om liknande företag och kanske till och med billigare i Stockholmsregionen?

 

2: Om man vill printa label själv direkt på skivan måste man då ha en bläckstråleskrivare eller går det även med laser? Och vad ska man använda för produkt för fixering/lackning?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det har dryftats förr. Men nu tar jag upp det igen.

 

1: OM man vill ha DVD-skivor med label upptryckt av någon firma som sysslar med sådant... Vad kostar det då och var vänder man sig?

 

Ja, man googlar på dvd kopiering / dvd pressning så hittar man diverse företag. Priserna varierar.

 

 

Har kollat in http://www.tapeman.se/ som jag inte vet något om. Är de någon som har erfarenhet av dem? Och är det någon som har tipps om liknande företag och kanske till och med billigare i Stockholmsregionen?

 

Har 10 års erfarenhet av samarbete med Lollo på Tapeman, han gör bra och snabba jobb, trevlig. Han har lackmaskin så det blir rätt tåliga dvd-skivor eftersom han har uv-lack på den bläckstråleskrivna ytan. Vill du sen kopiera själv så kan du enbart beställa blankskivor med din utskrift på.

 

2: Om man vill printa label själv direkt på skivan måste man då ha en bläckstråleskrivare eller går det även med laser? Och vad ska man använda för produkt för fixering/lackning?

 

Det är inte så lätt att få in en DVD-skiva i en laserskrivare. :-) Men att skriva på etiketter går också, men blir inte lika tåligt för fingrar/fukt.

 

Vid upplagor över 200 ex är det väl värd att tänka på att pressa istället, då får man offsettryck på skivorna som är väldigt tåligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...