Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo

Jag har sökt lite men internet krångar..jag är säker på att någon redan gjort en liknande tråd men jag måste ha svar fort.

Har nyss klippt ihop en rockmusikvideo...vill ge den en mer "Rocklook"

Har härt talas om Magic Bullet å allt sånt

MEN Jag jobbar i Final Cut PRO..finns det någon motsvarighet till Magic bullet där?

Tänk photoshops Fotofilter.

Nån som har något bra tips?

Jag har redan kollat lite Colorcorrection 3-way men vill ha ett snabbt filter att slänga på

Postad
Magic Bullet finns ju till Final Cut också...

Jasså?

Finns det i effekt mappen eller?

Jag redigerar på skolans Final cut

version 6.0.5 och datorn är låst så det finns ingen möjlighet att slänga in plugins

Postad

Om jag vet rätt så är Magic Bullet look ett program som man får köpa till och jag tror det StenR menade var att den finns en version som e anpassad till just FCP, tror det finns nån gratis version att prova på i typ en månad, annars kan du väl bara leka runt lite i color correction och kanske dra ner och upp kurvorna lite så att det blir mer kontrast.

Är inte riktigt rätt typ att svara på den här frågan men det verkade som att ingen annan hade lust.

Postad
Om jag vet rätt så är Magic Bullet look ett program som man får köpa till och jag tror det StenR menade var att den finns en version som e anpassad till just FCP, tror det finns nån gratis version att prova på i typ en månad, annars kan du väl bara leka runt lite i color correction och kanske dra ner och upp kurvorna lite så att det blir mer kontrast.

Är inte riktigt rätt typ att svara på den här frågan men det verkade som att ingen annan hade lust.

Tack för hjälpen det betyder mycket!

Postad
Ja för inlärningskurvan i color är ju inte så brant... ;)

/KN

Nej faktiskt inte, men det kräver kanske att du arbetat med liknande program. Eller att du gjort någon av Apples "tutorials". Det står väldigt bra beskrivet i manualen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...