Kiggs Postad 16 november 2009 Postad 16 november 2009 Tjo Jag har sökt lite men internet krångar..jag är säker på att någon redan gjort en liknande tråd men jag måste ha svar fort. Har nyss klippt ihop en rockmusikvideo...vill ge den en mer "Rocklook" Har härt talas om Magic Bullet å allt sånt MEN Jag jobbar i Final Cut PRO..finns det någon motsvarighet till Magic bullet där? Tänk photoshops Fotofilter. Nån som har något bra tips? Jag har redan kollat lite Colorcorrection 3-way men vill ha ett snabbt filter att slänga på 0 Citera
StenR Postad 16 november 2009 Postad 16 november 2009 Magic Bullet finns ju till Final Cut också... 0 Citera
Kiggs Postad 17 november 2009 Författare Postad 17 november 2009 Magic Bullet finns ju till Final Cut också... Jasså? Finns det i effekt mappen eller? Jag redigerar på skolans Final cut version 6.0.5 och datorn är låst så det finns ingen möjlighet att slänga in plugins 0 Citera
cutecats Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 Om jag vet rätt så är Magic Bullet look ett program som man får köpa till och jag tror det StenR menade var att den finns en version som e anpassad till just FCP, tror det finns nån gratis version att prova på i typ en månad, annars kan du väl bara leka runt lite i color correction och kanske dra ner och upp kurvorna lite så att det blir mer kontrast. Är inte riktigt rätt typ att svara på den här frågan men det verkade som att ingen annan hade lust. 0 Citera
Kiggs Postad 17 november 2009 Författare Postad 17 november 2009 Om jag vet rätt så är Magic Bullet look ett program som man får köpa till och jag tror det StenR menade var att den finns en version som e anpassad till just FCP, tror det finns nån gratis version att prova på i typ en månad, annars kan du väl bara leka runt lite i color correction och kanske dra ner och upp kurvorna lite så att det blir mer kontrast. Är inte riktigt rätt typ att svara på den här frågan men det verkade som att ingen annan hade lust. Tack för hjälpen det betyder mycket! 0 Citera
StenR Postad 17 november 2009 Postad 17 november 2009 Jo, MB-pluggarna kostar pengar... Det finns ju en massa infomation på nätet, googla på final cut pro film look tutorial så får du se... Här är ett exempel: http://www.fcptips.com/final-cut-pro/film-look-video_8791b4eb5.html 0 Citera
Kiggs Postad 18 november 2009 Författare Postad 18 november 2009 Gött! Tack för alla svar! Är ju helt ny p detta så det är en djungel av effekter plug ins och blabla! Ska nu testa era tips! 0 Citera
beta75 Postad 18 november 2009 Postad 18 november 2009 Color fixar det enkelt! Ja för inlärningskurvan i color är ju inte så brant... ;) /KN 0 Citera
Kiggs Postad 18 november 2009 Författare Postad 18 november 2009 Hittade denna länken Ifall någon har liknande funderingar som jag! Bra länk :) 0 Citera
Hummel Postad 19 november 2009 Postad 19 november 2009 Ja för inlärningskurvan i color är ju inte så brant... ;) /KN Nej faktiskt inte, men det kräver kanske att du arbetat med liknande program. Eller att du gjort någon av Apples "tutorials". Det står väldigt bra beskrivet i manualen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.