Ladiesman Postad 9 november 2009 Postad 9 november 2009 Hej Undrar om ni har något exempel på några goda människor som råkat ut för något väldigt illa och orättvist. Gärna internationellt kända människor. Bestäm själva vad som menas med "goda". Annars, tror ni det finns andra forum för sådana här frågor där folk är villiga att hjälpa en med sådan här information? Skulle hjälpa med ett manus jag håller på med. Tack! 0 Citera
Ladiesman Postad 9 november 2009 Författare Postad 9 november 2009 Kanske Raoul Wallenberg passar in? kanske det, men helst en internationell 0 Citera
Simon W Postad 9 november 2009 Postad 9 november 2009 Raoul Wallenberg är internationellt känd. Googla lite vetja. Men vet vi ju inte riktigt om hans öde var ont. Han kanske levde sitt livs gladaste dagar fram till han trillade av pinn. 0 Citera
bondlurken Postad 9 november 2009 Postad 9 november 2009 Ja skulle man bli lika känd och hyllad internationellt för sitt "filmande" så skulle man ha sitt på det torra. http://www.raoulwallenberg.se/ Jag tror du skulle kolla med historielärare/professorer, utrikeskorrespondenter, journalister. Personer som jobbar för hjälporganisationer brukar ofta hamna dåligt till. 0 Citera
Insaniac Postad 14 november 2009 Postad 14 november 2009 Hej Undrar om ni har något exempel på några goda människor som råkat ut för något väldigt illa och orättvist. Gärna internationellt kända människor. Bestäm själva vad som menas med "goda". Annars, tror ni det finns andra forum för sådana här frågor där folk är villiga att hjälpa en med sådan här information? Skulle hjälpa med ett manus jag håller på med. Tack! Finns inga goda människor. Det finns bara människor som gör subjektiva val/handlingar som uppskattas av majoriteten. 0 Citera
Jolly Fresh Postad 25 december 2009 Postad 25 december 2009 Håller med Insanic där, fast bara så att du slipper att bli irriterad så har jag ett rätt så bra förslag (Tycker jag, har inte kollat med andra). Irans kung, Shahen. Läs mer om honom. 0 Citera
Davido Postad 26 december 2009 Postad 26 december 2009 Ja shahen av Iran var ju en väldigt snäll och gullig person mot sitt folk... ööööh? 0 Citera
Jolly Fresh Postad 7 januari 2010 Postad 7 januari 2010 Iallafall liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite snällare än Ahmadinejad och Khomeini 0 Citera
nson Postad 13 januari 2010 Postad 13 januari 2010 Jag hade ingen aning om vem Raoul Wallenberg var, så jag googlade honom, och jag måste säga att det skulle kunna bli ett riktigt intressant manus! Finns det ingen film om honom? 0 Citera
Shelly Postad 13 januari 2010 Postad 13 januari 2010 Jag hade ingen aning om vem Raoul Wallenberg var, så jag googlade honom, och jag måste säga att det skulle kunna bli ett riktigt intressant manus! Finns det ingen film om honom? God afton Herr Wallenberg http://www.imdb.com/title/tt0099673/ Wallenberg: A Hero's Story http://www.imdb.com/title/tt0090285/ Men det var ett tag sedan, kan var dags för en ny film :) 0 Citera
Davido Postad 18 januari 2010 Postad 18 januari 2010 Och vad vet du om det? Tydligen var ju folk så trötta på shahen att de gjorde revolution... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.