Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja..

Jag har skrivit ett manus med ett någorlunda klassiskt tema. Lite twilight zone om ni så vill. Det är ganska kort och ska vara helt i svartvitt. Det ska vara ganska mycket musik i, främst klezmer.

Det är till en kortfilm och om den ska göras ska jag göra den själv, så små missar i manusmallen har inte stora konsekvenser för en eventuell produktion. Jag har dock sugit åt mej av tidigare kritik angående konstigt skrivna manus och försöker vara en duktig liten hobbyförfattare.

Slutligen har min dator just dött så jag sitter utan ms Office och var därför tvungen att göra det här i wordpad, så om det är pissigt marginaljusterat för Er så är det mitt fel och ni får rätta till det bäst ni kan.

MagicMarker.doc

• 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad

Jag gillade det fram till det att hon gick in på cafét... för då tog manuset slut! Jag hoppas att fortsättningen saknas, eller skulle det sluta där??! Jag vill läsa mer..

Har du några funderingar kring hur du ska göra filmen?

• 1 månad senare...
Postad

[citat=Dr.waga]Jag gillade det fram till det att hon gick in på cafét... för då tog manuset slut! Jag hoppas att fortsättningen saknas, eller skulle det sluta där??! Jag vill läsa mer..

Har du några funderingar kring hur du ska göra filmen?[/citat]

Manuset slutar där. Och där lämnar vi henne. Hela världen har stannat och hon tar en kopp kaffe för att fundera på hur hon nu ska leva sitt liv.

Hur jag ska göra filmen? Jag vet inte...vet inte om det blir av heller. Jag hade tänkt ha allt i svart-vitt och spela hög kletzmermusik under hela tiden när "tiden går".

Postad

Jag gillar helt klart idén. Är lite svag för såna här lite övernaturliga, märkliga händelser. Dock så tror jag man skulle kunna göra lite mer av den, visa lite mer på paniken som måste utbryta hos E. när hon inser att världen runt henne kommer stå stilla i resten av hennes liv. Man behöver kanske inte nödvändigtvis visa vad som händer med henne tillslut, men i alla fall. Lite mer känslor skulle jag vilja se mot slutet i alla fall, och kanske ett litet inledande motivering till varför hon börjar rita på folk och affischer?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...