Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://www.kyguiden.se/Docs/Course.aspx?aid=&cid=661befc9-d600-4248-a0c2-01b4475a9836&sort=Name&order=

Någon som gått där? Kommentarer i övrigt?

Låter ju fint med KY. Tyvärr ingen "äkta" regissörslinje, men First Assisant Director lär ju definitivt vara kött på benen, eller rättare sagt inkludera all den praktiska erfarenhet en regissör bör kunna.

Å andra sidan har jag inte stött på utbildningen förut på forum, så är det något att ha? (Hela skolan alltså, inte bara FAD).

• 4 veckor senare...
Postad

Har inte gått där men jag känner många av dem och flera har arbetat för mig. Observera att det är en filmARBETARutbildning. de riktar alltså in sig på de funktioner som är så kallade b-funktioner. De utbildar inga kreatörer utan passar, ljussättare, koordinatorer, plastchefer, fad osv.

Utbildningen är i övrigt mycket uppskattad i branschen men man får se till att få betalt efter att utbildningen är klar och inte springa runt och praktisera mer.

Postad

Fast jag kallar mig gärna kreatör... :(

Och att säga att de utbildar B-funktioner är lite konstig vinkel. De flesta börjar ju i B-funktion om det finns en sådan, för att jobba sig uppåt.

Hade jag satsat på att bli regissör hade jag nog sökt mig till DI och GU i första hand.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...