Pear Postad 6 september 2009 Postad 6 september 2009 Hej! Jag kör nu en Sony DSR250P och undrar lite hur ni som har denna kameran kör på för inställningar. Jag har nu inställt på DVCAM läge, och är lite fundersam över övriga rekommenderade inställningar. Första gången jag har denna typ större kamera. 2. Shutter Speed: Kan någon förklara! Skall man köra detta med läge on? Som sagt behöver tips..Rekommendationer mm. Peter 0 Citera
plf66 Postad 6 september 2009 Postad 6 september 2009 Istort sett kan du googla på DSR150 som är samma kamera tekniskt sett, det finns mycket mer skrivet om den modellen. Generellt är DSR150/250 bra och ljuskänsliga bilder för 4:3-filmning. 16:9 skapas bäst i efterbehandling, eftersom chipen har så låg upplösning blir det inte så våldsamt bra 16:9-bild från dem. Fördelen vid långa inspelningar är ju att 250 tar stora banden. Lite dyrare i inköp men smidigt att slipa dela upp sina inspelningar. 0 Citera
Pear Postad 6 september 2009 Författare Postad 6 september 2009 Ok..Tack jag har googlat efter info på 250...Men då provar jag med ditt tips. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.