uttern_ Postad 2 september 2009 Postad 2 september 2009 Hej! Jag har kommit över en Videomixer av märket Videonics modell MX-1. När jag provkör den får jag en ostadig bild som ofta övergår till bild med linjer på tvären. Har provat lite olika inställningar, men ingen inställning tar mig förbi problemet. Har ni några idéer på vad som kan var fel? 0 Citera
Max_H Postad 2 september 2009 Postad 2 september 2009 Vilken videokälla kör du? Låter nästan som om TBC:n är paj... //Max 0 Citera
uttern_ Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Vilken videokälla kör du? Låter nästan som om TBC:n är paj... //Max Jag har testat med ett par olika videokameror som källor. De kör jag in via composit ingång. Vad är TBC:n? Var sitter den. Hur kommer jag åt den? Kostsamt att byt ut? Jag har en tv-kille som säkert kan hjälpa mig om jag bara får tag på den del som är paj. 0 Citera
uttern_ Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Vilken videokälla kör du? Låter nästan som om TBC:n är paj... //Max Jag har testat med ett par olika videokameror som källor. De kör jag in via composit ingång. Vad är TBC:n? Var sitter den. Hur kommer jag åt den? Kostsamt att byt ut. Jag har en tv kille som kan hjälpa mig om jag bara får tag på den del som är paj. Lägger med en bild på flimmret 0 Citera
uttern_ Postad 4 september 2009 Författare Postad 4 september 2009 Det är också så att jag kan tappa bilden helt när jag försöker att lägga på en effekt, t ex chroma key. 0 Citera
Max_H Postad 7 september 2009 Postad 7 september 2009 TBC = TimeBaseCorrector. Enkelt beskrivet synkar den upp två videosignaler så dom går "i synk" med varandra och det är den som möjliggör att du kan mixa källorna utan flimmer. MX-1 var så vitt jag minns den första mixern i rimlig prisklass som klarade att mixa video. Det kan tyvärr vara mer saker som pajat om den inte ens klarar en bild. Å andra sidan kan det vara en billig komponent också - men jag är så långt ifrån en elektronikexpert man kan komma... //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.