revilofoto Postad 24 augusti 2009 Postad 24 augusti 2009 Hej på Er alla! Jag klipper med Premiere 1.5, och har följande problem: Håller på med en film där jag har många bilder/foton. Men en del utav dem flimmrar, trots att jag markerat "Deinterlace" eller "Flicker removale". I de flesta, eller samtliga minns inte riktigt, så går jag in i bilden, alltså zoomar/panorerar/tiltar. Kan det bero på detta? Hur ska jag göra för att lösa detta problem? Tack på förhand! /Oliver 0 Citera
Max_H Postad 25 augusti 2009 Postad 25 augusti 2009 Troligen interlaceflicker - ett mycket svårt problem att fixa... Testa att slänga på ytterst lite oskärpa på bilden. /Max 0 Citera
revilofoto Postad 24 september 2009 Författare Postad 24 september 2009 Hej igen Max. De flimmriga bilderna blev en aning bättre med oskärpa på (1.o i mängd, det minsta alltså). Men är det någon speciell oskärpa du menade? Jag har använt Gaussian blur. mvh /Oliver 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.