Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Vet ni om det finns någon filmtidning/tidskrift?

Fototidningar finns det ju hur många som helst av, DigitalFoto, Kamera och bild, FOTO för att bara nämna några.

Har aldrig sett någon videotidning i alla fall..!

Postad

svenska är det väl ont om. Det fanns ju förut DigitalVideo, översatt från engelska förlagor och en månad sen, la ner och blev uppslag i DigitalFoto. Och folk har nämnt Monitor förut i detta sammanhang. Annars finns ju American Cinematographer exempelvis och är väldigt väl omtalat. Likaså Cinefex (specialeffekter) och klassikern Fangoria (monster och scifi).

Har du en interpressbutik i krokarna så rekommenderar jag att du letar runt där. Oftast brukar kioskarna på tåg/buss-stationer kunna ha det utbudet. Själv brukar jag köpa brittiska ImagineFX på pressbyrån i östersund för min konstnärliga förkovring.

• 2 veckor senare...
Postad

"Sight & Sound" är min personliga favorit, mycket intressant läsning med hög kvalitet och ingående recensioner. "Empire" rekommenderas också.

På svenska vet jag inte men jag läste första numret av "Ingmar", och minns att den var trevlig. :-)

Postad

Står och väljer lite vilken prenumeration man ska ta, hm. Filmmaker magazine, sight & sound, empire eller ASC? Är intresserad av allt från recensioner, intervjuer till "behind the scenes" samt filmfoto rent generellt. (Kameror, tillbehör etc)

Postad

Såg att någon att nämnde cinema som innan hette Allt om film. Innehåller mest intervjuer och små reportage. Inte så mycket om själva film skapandet. Det finns dock en riktigt bra manus tidning på engelska. Creative Screenwriting Magazine! De har även en gratis internettidning som kommer till ditt e-mail varje vecka.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...