Gå till innehåll

Recommended Posts

• 3 veckor senare...
Postad

Ta telp, och telpa fast kameran runt huvudet på dig. Svårare än så är det inte.

Nej, men man kan skulle kunna använda en sån där "munspels hållare" (framför munnen, hängande runt halsen), fast istället för munspelet, har man en kamera.

• 1 månad senare...
Postad

Med största sannorlikhet använde Jonas Åkerlund i alla fall inte någon leksakskamera då han gjorde den videon till Prodigy. En produktion av den storleken kräver kvalitet i proffsklass och det finns få små kameror som håller det. Särskillt då den här videon var gjord -97 ;-)

Men det är inte så svårt med subjektiv kamera om kameramannen helt enkelt är bra.

När vi filmade introt på den här Cokereklamen subjektivt....

( http://possible.cokezero.com/ - kräver Flash för att ses)

... gick kameramannen helt enkelt med en stor RED på axeln och filmade fritt.

Här är en bild precis innan en av tagningarna.

IMG_9159b.JPG

Postad
Med största sannorlikhet använde Jonas Åkerlund i alla fall inte någon leksakskamera då han gjorde den videon till Prodigy. En produktion av den storleken kräver kvalitet i proffsklass och det finns få små kameror som håller det. Särskillt då den här videon var gjord -97 ;-)

Men det är inte så svårt med subjektiv kamera om kameramannen helt enkelt är bra.

När vi filmade introt på den här Cokereklamen subjektivt....

( http://possible.cokezero.com/ - kräver Flash för att ses)

... gick kameramannen helt enkelt med en stor RED på axeln och filmade fritt.

Här är en bild precis innan en av tagningarna.

Vet inte om jag skulle säga att en SI-2K Mini är en leksak direkt (om du syftade på mitt inlägg i andra tråden d.v.s.)

Det där är väl inte riktigt den effekt han är ute efter, om jag har fattat det rätt. Men det var ett jävligt vackert klipp måste jag säga ;) Svårt att säga någon vettig lösning när man inte vet eventuell budget eller vad det är för utrustning som används

• 3 veckor senare...
Postad

Filmade en kort-film där en kille satt fastbunden i en stol. Han höll kameran som du håller en vanlig handhållen kamera fast han hade kameran upptryckt mot huvudet så kameran följde huvud-rörelsen när han rörde huvudet och därför blev det mycket realistiskt

Postad

Wow tack Luffarn! Det där gav grym inspiration :D förlåt för att jag helt missat ditt inlägg på min egen tråd, det va väldigt nice att se att det faktiskt blev så verklighetstroligt även när den är sådär 20 cm från ögonen, precis vad jag ville veta. TACK!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...