Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Apple har nu äntligen släppt Final Cut Studio 3. Priset är sänkt till 11000 pix, 3300 för uppgradering.

Verkar inte finnas AVCHD-nativ stöd dock...

/KN

Postad

Det ser definitivt bra ut. Undrar bara, jag som har köpt FCS1 från privat person, kan utnyttja uppgraderingsmöjligheten. Kanske personen som hade den innan jag, utnyttjade redan när han köpte tvåan. Kan det då ändå finnas möjlighet att uppgradera?

Förresten, är det jag som ser dåligt eller är det bara Intel-baserade Macar som kan installera programmet? För i så fall j..... alltså!

Neo

Postad

Tyvärr är nog FCS3 Intel-only... Apple fasar ut de gamla modellerna nu, verkar det som (eftersom OS X 10.6 inte kommer stödja PowerPC heller)

Postad

Dom tänker framåt... (sen icke att förglömma - Apple är i mångt och mycket ett hårdvaruföretag som vill sälja datorer). Men: Det kostar enormt mycket att utveckla till flera plattformar simultant och "buggmöjligheten" ökar otroligt mycket.

Jag tycker dom gjorde rätt (Adobe gjorde för övrigt samma val för After Effects CS4).

//Max

Väääldigt irriterande!

Min nästan fyra år gamla dator verkar inte längre hänga med. Vad i helvete har Apple tänkt egentligen??

Fy!

Postad

Det kanske är så men för mig som helst inte vill köpa en helt ny dator för uppdatering av FCS3 är inte direkt så trevligt. Jag får nog ändå klara mig med min FCPS1 ett tag till. :)

Neo

Postad
Väääldigt irriterande!

Min nästan fyra år gamla dator verkar inte längre hänga med. Vad i helvete har Apple tänkt egentligen??

Fy!

Du får ursäkta men i min värld är det inte så konstigt att en 4 år gammal dator inte klarar av ett nytt program av den kalibern!

Vi köpte i alla fall hela paketet och en ny macbook pro 13" som vi fick i veckan och det funkar fint. Kör förtillfället med lite material i 1080p från en Panasonic AG-HPX170 och det funkar fint. Räknar dock med att få köra RED-material den större burken (Mac Pro).

Postad
Du får ursäkta men i min värld är det inte så konstigt att en 4 år gammal dator inte klarar av ett nytt program av den kalibern!

Vi köpte i alla fall hela paketet och en ny macbook pro 13" som vi fick i veckan och det funkar fint. Kör förtillfället med lite material i 1080p från en Panasonic AG-HPX170 och det funkar fint. Räknar dock med att få köra RED-material den större burken (Mac Pro).

Egentligen så handlar det om att man överhuvudtaget inte kan installera nya FCS. Sedan att jag skulle behöva mer ram minne är ju en annan sak. Apple valde alltså att helt strunta i något äldre versoner. Det är ju det som är lite irriterande. Hur som helst, så är det ju ändå inte hela världen. Jag får väl helt enkelt ta och uppgradera till FCS2 och klara mig med det.

Neo

Postad

Jag instämmer i att det är bra att fasa ut det gamla i god tid, istället för att gnaga sig fast vid det för evigt. Det kan kännas elakt mot de som fortfarande har det gamla, men för dem som har har det relativt nya blir det en trevlig prestandapuff å det positiva.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...