MarcusLindh Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Hejsan, tänkte dela med mig av en liten trailer vi gjorde på midsommarafton. Detta är endast för skojs skull och det finns ingen riktig film. Handling: Three mates were on their way to the festival of ther lives (The Peace & Love festival in Borlänge). But they arraived one week early and realized that the small town was totally empty, - a ghost town. But they were not alone... Together they must kill the unkillable monster searching for human flesh and survive to the opening of the festival. Hoppas ni gillar det :) Som sagt så är det bara för skojs skull. Kameran som användes var en Canon HV20. Mikrofon var den gamla goda videomicen från röde. EDIT: Ändrade beskrivningen lite eftersom vissa fick fel intryck av det. 0 Citera
Raibzer Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Tyckte den var bra och framför allt rolig :P Min sorts humor det där ;) Edit: Skådespelet går att förbättra ^_^ 0 Citera
Mega99 Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Varför fortsätter folk posta sina videos som gjorts "bara för skojs skull och lite halvt seriöst / oseriöst."? Går ju inte att kritisera sånt här skräp heller då det enda svaret man får är "Meh det var ju bara för skojs skull vi gjorde den hihi". 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 16 juli 2009 Postad 16 juli 2009 Går ju inte att kritisera sånt här skräp heller Går och går gör det ju, men de kanske inte är intresserade av att lyssna =) Engelskan stjälpte mer än det hjälpte trailern. Med svenska hade ni säkerligen kunnat uttrycka er lite mer passionerat. =) Ska man försöka sig på engelska när man inte är så duktig på engelska tror jag man kan lyckas bättre om man försöker sig på andra engelska dialekter för att dölja svensk dialekt. Irländsk dialekt, eller kanske lite slangbrittisk dialekt "Are ye watchin the telly mate?". Bara ett tips. 0 Citera
MarcusLindh Postad 17 juli 2009 Författare Postad 17 juli 2009 Okej, tack för tipsen:) Men jag är ändå ganska nöjd över resultatet för något man bara "slänger ihop". Man har ju sett andra exempel där kvalitén ligger flera snäpp under denna. Ni får kritisera hur mycket ni vill, jag tycker det är bra och vill ha ärliga kommentarer. Sen att det inte går att kritisera sånt här "skräp" tycker jag är helt fel. 0 Citera
Raw Postad 17 juli 2009 Postad 17 juli 2009 klockren idé;) Ni har pitchat berättarrösten, något som var lite drygt men jag fattar varförXD Det är lite dyrt och hyra in Don LaFontaine haha :D Men det var skön handling, lite nybörjar-engelska men men:P Ändå bra jobbat;) /Patrik 0 Citera
Mega99 Postad 17 juli 2009 Postad 17 juli 2009 Det är lite dyrt och hyra in Don LaFontaine haha :D Lite? Snubben har ju varit död i ett år snart så du får nog pröjsa en hel del om du vill ha honom :P Med "skräp" syftade jag helt enkelt på det faktum att de själva kallar det en oseriös produktion :) Bara för att klargöra. 0 Citera
MarcusLindh Postad 17 juli 2009 Författare Postad 17 juli 2009 Mjo, det är ju rätt oseriöst med tanke på min andra produktioner där man har planerat i veckor och skrivit detaljerade manus och sedan ägnat flera veckor åt inspelning. Här kom vi på idén under en dag och spelade in allt samma dag, förutom ett par småklipp som vi tog dagen efter. Så det var verkligen quick and dirty productions. Angående berättarrösten så är det inte pitchad mycket, men det kändes att det behövdes för att få en lite skönare touch. Känner tyvärr ingen som låter som Don LaFontaine så det fick bli en fullösning. Engelskan är väl inte heller den bästa, alla vet väl att vi svenskar får ett skönt svengelskt uttal när vi försöker:) Replikerna och kommentarerna är väl ganska basic också men så kan det bli. Men något blev det. 0 Citera
Film smurfen Postad 17 juli 2009 Postad 17 juli 2009 Lite? Snubben har ju varit död i ett år snart så du får nog pröjsa en hel del om du vill ha honom :P Med "skräp" syftade jag helt enkelt på det faktum att de själva kallar det en oseriös produktion :) Bara för att klargöra. Wtf död??? Oj vad efter jag känner mig nu då.. Han var ju den riktiga trailer rösten. Ang trailern så.. ja den väckte min filmlust på nytt igen (efter att ha vart död några veckor), men engelskan lät lite uggen, var lite för mycket svensk accent :) 0 Citera
Twizz Postad 18 juli 2009 Postad 18 juli 2009 Nu får ni göra filmen jag ville se den. Riktigt bra trailer, vi bor i Sverige då pratar man ju Engelska så. :) 0 Citera
Raw Postad 18 juli 2009 Postad 18 juli 2009 haha, man får lära sig nått nytt varje, hade faktiskt ingen aning att han varit död i över ett år :S men men:D Då får ni väl hyra in Pablo Fransisco istället ;) Han kan också få till såndär röst XD hehe, kolla youtube på preview guy;) - http://www.youtube.com/watch?v=ZPBvFXf9Q2U /Patrik 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.