Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte att det kanske var intressat för er som kollat lite på nya Panasonic GH1. Filmade hemma några timmar i förrgår och detta är resultatet. Ska även försöka posta lite färgkorrat material så småningom, det blir förvånansvärt snyggt.

Postad

sjukt bra bild, bara att spara ihop pengarna eller vänta tills den kommer in på Media Markt ;)

Har du spelat in något i 720p också? Vad är största nackdelen med komprimeringen? Kan man komma runt de svagheterna också?

Postad

Detta är 720p, enligt dom som vet funkar den bäst + att den alltid spelar in i 50p vilket är rätt användbart. Största nackdelen med komprimeringen enligt mig är att den är för dålig :)

Det märks framförallt i underexponerade partier när man ska färgkorra, det blir blockigt och rätt fult. Jag vet inte riktigt om man kan komma ifrån det, dock inte värre än till exempel XH-A1ans HDV komprimering enl mig. För övrigt är detta kanske den mest prisvärda kameran på marknaden just nu.

Postad

Mycket fint test, nu blir jag ännu mer sugen! Hur mycket gick Nikon-adaptern på med frakt och andra eventuella avgifter till slut?

Läste nånstans på dvxuser att ett lågkontrastfilter kommer väldigt bra överrens med GH1.

Postad

Det finns inga custom curves tror jag men däremot några olika presets samt andra inställningar som gör att man har hyfsad kontroll över bilden. Jag försöker få bilden så blaskig som möjlig.

Nikon-adaptern gick på drygt 1000 med allt. Det finns billigare som förmodligen är lika bra men jag var desperat och tog det första jag såg :)

La upp en ny video med lite färgkorrtest på förra materialet här. Tycker att den klarar det rätt bra. Drog lite för mycket bara för att kolla:

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...