Gå till innehåll

Kopiera klipp


frehåk

Recommended Posts

Hallå!

Hur gör man om man vill kopiera ett klipp i premiere (1.0) för att sedan klistra in klippet på ett annat ställe i filmen? Jag har sett att man kan högerklicka på klippet och välja copy men jag kan inte klistra in det sedan!

Jag vill att effekter och inställningar ska följa med vid kopieringen!

/F

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jag vet inte vad du gör för nu sitter jag framför premiere 6.5 och för mig funkar det precis som jag trodde att det var. Alltså markera klippen genom att hålla ner ctrl-knappen och sedan markera med den vanliga muspekaren i verktygsmenyn. Sen högerklickar jag bara på något av klippen när jag släppt ctrl-knappen och då kommer alla alternativ man brukar få upp inklusive copy. Jag vet inte om det kan göra någon skillnad men jag har inte bilden och ljudet länkat till varandra så jag kan flytta bilden utan att ljudet följer med. Du får testa och tänka till om du har gjort något ovanligt med klippet i premiere. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kör också 6,5...

hmmm... vad skummt... varför funkar inte det för mig.

jag gör precis som du.. men när jag högerklickar på någon av de markerade klippen så avmarkeras alla utom det som jag högerklickar på.

 

och går jag upp i menyn och försöker välja copy där så är det "grått". går inte att välja.

Vad har jag gjort för skummt för att det ska bli så?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...