Mega99 Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Spendera mer än tre dagar, använd stativ, ljussätt, få tag på manuset någon annanstans och få stöd. Då blir det nog bättre. 0 Citera
Mega99 Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Jag har ju sett när ni spenderar tid, använder stativ, och filmcafé för skådisar och ändå gör ni filmer som är sämre än turkiets dv 8 i hockey. med andra ord obefintligt. Jag tackar för din kritik :) Men jag vill veta vad du tycker om filmen inte om hur den ska utföras. Fuck off. Ah, den vanliga responsen. Om jag hade haft något positivt att säga om din film, så hade jag nämnt det. Nu, istället för att påpeka... allt som var fel så var jag snäll nog (De flesta här vet hur jag är vanligtvist) att endast lista upp det självklara, som du uppenbarligen redan visste om. Den lilla "hinten" borde du snappat upp istället för att kommentera något så omoget som du gjort. Hur filmen blir beror just på hur den utförs, inte på hur enstaka hjärnsläpp i publiken finner din film roande.Är din film dålig (Ja, den är dålig - Suck it up), så försök då istället arbeta på det som inte gick så bra. Det du gör nu är att skita i det faktum att du kan bli bättre, vilket är riktigt arrogant. Jag menar inte alls att vara elak, utan jag menar att du kommer aldrig att kunna skapa något perfekt, men alltid ska sikta mot det. Om du blundar för all dålig kritik kommer du ingenvart. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Musiken var IMO lite för lugn, den skulle fått vara lite mer hektisk vid vissa tillfällen. När dem båda blir upptäckta av att ha bevittnat mordet. Stativ eller inte. Man ska inte underskatta handfilmat. Det jag brukar tänka på är att förmedla en känsla även med filmandet. Skak kan bidra till att det känns mer hektiskt, medan en kamera med mjuka rörelser ger en mer fridfull känsla. Vissa klipp anser jag att ni skulle försökt hålla kameran så still som bara möjligt. Exempelvis vid fighting scenen. Första klippet är på honom liggandes när han plötsligt ser pistolen. (Där fungerar det) Andra klippet ser vi pistolen, (Där ska det inte skakas) I o m den skakande kameran där känns det inte som att han ser det utan att det enbart är "Filmat". Om han ligger på marken, och ligger väldigt stilla så borde hans blick vara rätt så still. Manus och idé kan jag inte säga var direkt originellt. Kille ser mord, kille blir jagad, kille dödar dem som jagar honom. Jobba gärna mer med manus och lägg ner lite mer tid på tankar i produktionen. Jag ser att ni har potential =) Skulle väldigt gärna själv ha en HVX100 =( 0 Citera
Film smurfen Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 Ah, den vanliga responsen. Om jag hade haft något positivt att säga om din film, så hade jag nämnt det. Nu, istället för att påpeka... allt som var fel så var jag snäll nog (De flesta här vet hur jag är vanligtvist) att endast lista upp det självklara, som du uppenbarligen redan visste om. Den lilla "hinten" borde du snappat upp istället för att kommentera något så omoget som du gjort. Hur filmen blir beror just på hur den utförs, inte på hur enstaka hjärnsläpp i publiken finner din film roande.Är din film dålig (Ja, den är dålig - Suck it up), så försök då istället arbeta på det som inte gick så bra. Det du gör nu är att skita i det faktum att du kan bli bättre, vilket är riktigt arrogant. Jag menar inte alls att vara elak, utan jag menar att du kommer aldrig att kunna skapa något perfekt, men alltid ska sikta mot det. Om du blundar för all dålig kritik kommer du ingenvart. Kunde inte säga det bättre själv. Själv fick jag förväntningar av filmen när förtexterna kom. Eftersom jag gillar widescreen och mörka förtexter kände jag att den här filmen skulle bli i stil med förtexterna. Sen tonar bilden in, och all förväntan förstörs och försvinner. Handskak, konstig färgkorrigering, man hör inte vad de säger.. redan första klippet börjar som en klassisk amatörfilm - en person/fler personer går i bild redan i första klippet. 0 Citera
Mega99 Postad 11 juni 2009 Postad 11 juni 2009 jag försöker göra film som inte mångra andra gör, våga och ta risker, stika ut ur mängden och försöka ändra lite på kortfilms standarden som oftast bruka vara, " en kille träffar en tjej, hon dumpar honom och knullar med hans bästa vän "..bla bla bla. Jaha, du menar som "Två killar åker ut till en tätskog, där råkar dom bevittna ett mord, ett mord som kommer förändra deras liv för alltid"? detta är action, hade jag haft ett produktionsbolag och killar runt om kring mig som har tid att sitta o planera en seriös kortfilm som jag tänker tävla med hade jag gjort det. Det är det som skiljer dig från oss andra. Vi lär oss göra saker själva om vi inte har tillgång till det. Du siktar inte på att bli bättre, och därför, som filmskapare så är vi bättre än dig. Även om slutproduktionen blir turkiets division 8a.. 0 Citera
MarioSaliba Postad 11 juni 2009 Författare Postad 11 juni 2009 hahahah, jag finner inga ord för er, snälla gå o gör beck eller göta kanal 4... 0 Citera
Mega99 Postad 12 juni 2009 Postad 12 juni 2009 hahahah, jag finner inga ord för er, snälla gå o gör beck eller göta kanal 4... Jag finner många ord för dig =) Var och en får mig med säkerhet avstängd härifrån. Nä, nu ska man inte tjafsa. Faktum kvarstår att denna film är skräp. 0 Citera
Mega99 Postad 14 juni 2009 Postad 14 juni 2009 samma här DEL 1 http://www.youtube.com/watch?v=rs0ourhZr2U DEL 2 http://www.youtube.com/watch?v=tWzS8376-CA 0 Citera
cutecats Postad 14 juni 2009 Postad 14 juni 2009 aha okej nu fattar jag vad alla menar :) tack 0 Citera
Splitter films Postad 14 juni 2009 Postad 14 juni 2009 håller med allt de andra sa dialogerna känns lite... vi säger såhär, den sticker verkligen inte ut i mängden, det här är den typiska action storyn enligt mig. förresten jag vet var du har tagit mycket av din musik ifrån, har tagit därifrån själv hehe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.