knud Posted November 2, 2004 Posted November 2, 2004 HEJ. Tänkte fråga om någon kan tippsa om vilket format som ger bäst bild kvalitet att spara i . Innan man bränner det till dvd film. kan någon tipsa om bra dvd brännar prog som ger bra kvalitet på bränningen/ och som inte tar fyra timmar att bränna 30min mpeg? He de gött och filma på!! 0 Quote
Ronnie Posted November 4, 2004 Posted November 4, 2004 Flyttat från Redigering till DVD-authoring. Bäst format om man vill ha hög kvalitet är okomprimerat. Jag vet dock inget om vad du använder för program eller vad du har för behov, så därför är det lite svårt att ge något riktigt bra svar. Adobe Encore är ett helt ok program, där finns Uleads DVD MovieFactory. Har dock inte testat det senare av dem. 0 Quote
Ior Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 [citat=knud]HEJ. Tänkte fråga om någon kan tippsa om vilket format som ger bäst bild kvalitet att spara i . Innan man bränner det till dvd film. kan någon tipsa om bra dvd brännar prog som ger bra kvalitet på bränningen/ och som inte tar fyra timmar att bränna 30min mpeg? He de gött och filma på!![/citat] Används samma codec så långt det är möjligt hela vägen till MPEG2-komprimeringen. Så fort du konverterar blir det alltid en viss kvalitetsförlust. De lönar sig knappast att först konvertera upp i kvalitet och sen ner. 0 Quote
bengt20700 Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Jag tankade in i AVI-format. Redigerade till 40 min. film i Pinnacle Studio 8. Renderade (Make Movie) i NeroVision Express 2 SE, vilket är mycket bra. Demo kan kanske tankas hem. Brände ut på DVD-skiva = perfekt skärpa både på skärm som framför allt på TV:n. Renderingen av 40 min. tog ca 3 timmar, vad jag minns. Litet tips som kanske kan duga.... / Bengt. 0 Quote
Lukas Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 [citat=bengt20700]Jag tankade in i AVI-format. Redigerade till 40 min. film i Pinnacle Studio 8. Renderade (Make Movie) i NeroVision Express 2 SE, vilket är mycket bra. Demo kan kanske tankas hem. Brände ut på DVD-skiva = perfekt skärpa både på skärm som framför allt på TV:n. Renderingen av 40 min. tog ca 3 timmar, vad jag minns. Litet tips som kanske kan duga.... / Bengt.[/citat] Du la alltså in den i AVI format när du skulle bränna över den på DVD skiva eller?? 0 Quote
bengt20700 Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 Du la alltså in den i AVI format när du skulle bränna över den på DVD skiva eller?? Japp. Bästa hittills. Filerna blir dock störa men vad gör det för filmen åker bort ur datorn så fort skivan bränts. Jag bränner alltså i Nero Vision Express 2, kanonbra program det också. Demo finns säkert att tanka ner för test. 0 Quote
Recommended Posts