Gå till innehåll

Intresse för guider i After Effects ?


scrapis

Recommended Posts

Finns det intresse av video guider till After Effects ?

 

Jag tänkte gå igenom dom grundläggande funktionerna för nybörjare så man lär sig programmet, och så klart tänker jag gå in på en hel del lite mer avancerade saker.

 

Men jag vet inte om det finns någon efterfrågan på något sånt här. Om inte så gör jag inget av det, men om det finns så kommer jag offra lite av min tid för att göra guiderna.

Länk till kommentar
Share on other sites

du får nog förklara lite mer... asså om du är en till av dom där som tänkt göra en tuturial sådär precis efter att man själv har lärt sig programmet så tycker jag nej spama inte upp youtube med mer av dom :) men om du känner att du kan alla shortcuts och funktioner så vist det gör inget om det finns en till bra tuturial av dom 100 som redan finns :P

Länk till kommentar
Share on other sites

du får nog förklara lite mer... asså om du är en till av dom där som tänkt göra en tuturial sådär precis efter att man själv har lärt sig programmet så tycker jag nej spama inte upp youtube med mer av dom :) men om du känner att du kan alla shortcuts och funktioner så vist det gör inget om det finns en till bra tuturial av dom 100 som redan finns :P

 

Precis!! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

ja men gör en tuturial då så kommer jag troligtvis att kolla på den :) det ända jag kan ge som tips är att lära ut vad man kan använda after effects till istället för att lära ut saker man kan skapa... det e lite surt när man går igenom en tuturial och sen så har man inte lärt sig nått mer än att göra typ en glittrig ring som åker runt sin egen axel... asså lär istället ut läran så får man skapa det man själv har i tanke :) haha lite dålig förklaring men aja... hade du tänkt att göra den i engelska föresten? fråga dej i så fall om du verkligen har så grym engelska, det finns alltför många tuturials av människor som man inte fattar bara för att dom snackar på en språk dom inte kan flytande...

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket uppskattat! IFall någon börjar så kommer nog fler haka på. Jag kan tänka mig att göra några basic tutorials i 3d max, Maya Eller Z-brush. Vore ju guld ifall vi kunde starta en liten grupp som hjälptes åt att svara och få tillbaka på olika problem osv osv.

 

Kör i vind!

 

// Simon :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, snälla.....gör guider på svenska! Glöm inte att tydligt visa vilka knappar du använder. Jag brukar sitta och titta på guider och pause dem för att göra exact likadant, blir svårt när jag inte ser vad de trycker på.

 

Go go : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det intresse av video guider till After Effects ?

 

Jag tänkte gå igenom dom grundläggande funktionerna för nybörjare så man lär sig programmet, och så klart tänker jag gå in på en hel del lite mer avancerade saker.

 

Men jag vet inte om det finns någon efterfrågan på något sånt här. Om inte så gör jag inget av det, men om det finns så kommer jag offra lite av min tid för att göra guiderna.

 

Gött, jag kommer lätt kolla på dom =D

Länk till kommentar
Share on other sites

Gjorde en liten om PhysX Nima i maya om hur de fungerar lite.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Tutorial1_watti.rar

(packa upp och klicka på html filen)

 

 

Camtasia Studio Ville bara ge mig grafikbuggar som ni ser, men fick med ljudet iaf.. :) Några tips på andra program?

 

Säg gärna vad ni tycker, var lite snälla också min första :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...