Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite väl förutsägbart med bilder med bilder från Alfama och från toppen av jesusstatyn i film ett. Säger väl ganska lite om staden i mitt tycke.

Jag saknade människor i filmerna. Och annat är turistvyer.

Sorry. Men som minne och att visa familj och vänner funkar det väl. Musikvalet förstår jag inte riktigt heller.

/KN

p.s. Personligen är Lissabon i mitt tycke en av de bästa städerna på jorden.

Postad

Ja, det har du nog rätt i.

De flesta bilder på människor från staden jag filmade sparade jag till ett annat projekt.

Annars blev jag rätt nöjd med konstnären som målar av staden.

Musiken var ett experiment för att se hur det blev med olika stilar.

Du har så rätt, en mycket vacker stad. Första gången jag var där, men det lär bli flera!

Postad

Du får nog se över din klippning lite. Du kan inte tex i början klippa in statyn i 1½ sekund och sen byta till ett helt orelaterat klipp därifrån. Samma sak vid 1:08 och sen klipp till en vy efter typ 2 sekunder. Jag förstår att det är semesterbilder, men ibland skadar det inte att tänka snäppet längre. Dvs hur man ska kunna redigera dem på ett snyggt sätt.

Postad

Okej, jag kan min klippning själv tack, men tack för konstruktiv kritik. Jag klippte ihop alla filmerna på en halvtimme och hann inte kolla igenom om allt såg bra ut rytmiskt osv. La lite colorgrade, tog lite experimentell musik & körde.

Jag ville egentligen bara få respons på själva fotona och inte på efterbearbetningen som alla verkar snöa in sig på hela tiden på detta forum.

Postad

Fotot var det inget fel på, på de 2 minuter jag kollade på din första film.

Anledningen varför folk på detta forum "snöar in" på efterarbete beror på att det är ett filmforum.

Om du vill ha bedömningar på ex. endast foto eller miljöer tror jag du lyckas bättre på ex. youtube.

Här är det inte riktigt samma bedömningar som gäller. Åtminstone inte från min sida.

Min kritik ang. klippningen är konstruktiv då jag anser att det inte är speciellt bra klippt. Men om du väljer att lägga 30min på klippning så är det ju upp till dig. Eller hur?

Postad

självklart är klippning viktigt, det tycker jag också, men i just det här projektet trodde jag det framgick att det inte var det väsentliga.

Däremot handlar att göra film lika mycket om det man gör under inspelning som efter, min poäng var att det digitala i filmskapandet får en lite väl stor roll här. Skådespel, manus, personregi osv. handlar i skymundan

Postad

Jag skulle säga det motsatta. Om du slängt ihop det på 30 min och inte orkat kolla att det så skulle du inte publicerat i "Kolla min film".

Du kunde lagt det i tex, efterarbetning och ställt en fråga ang. effekterna du lagt på. Vilken som passade bäst osv.

Jag, och som jag tror flera andra, tolkade det som du hade gjort en film som du ville har kritik på. Och då alla delar.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...