Korac Postad 8 maj 2009 Postad 8 maj 2009 Hej, jag har spelat in ett par kortfilmer med en canon hv30. När jag spelar in i DV är det inga problem men när jag spelar in i HDV så ibland funkar det skitbra, men ibland måste jag rendera allt material innan jag gjort något med det. Detta tar extremt lång tid vilket gör det sjukt jobbigt att arbeta med. Så min fråga är varför behöver jag bara rendera materialet ibland och inte annars, och kan jag på nåt sätt (inställningar osv.) fixa så att jag alltid slipper rendera det? 0 Citera
Rogge Postad 8 maj 2009 Postad 8 maj 2009 Så min fråga är varför behöver jag bara rendera materialet ibland och inte annars, och kan jag på nåt sätt (inställningar osv.) fixa så att jag alltid slipper rendera det? Se till att den Timeline/Project du skapar alltid matchar det foto du jobbar med. Dvs, filmar du i tex 1080i 25fps så skall det editeras i 1080i 25fps. Lägger du på något videofilter från Effects så måste du alltid rendera. Om du lägger ner ett klipp på Timeline och det får en röd render bar över sig så matchar inte foto och Timeline varandra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.