Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

wow helt sjukt imponerande att dom alla har lagt ner så sjukt mycket tid och pengar på det här när dom inte vill tjäna ett enda öre : ) ska nog se den senare men just nu undrar jag bara hur du hittade dit? sånt här vill jag nämligen se mer av.

Postad
wow helt sjukt imponerande att dom alla har lagt ner så sjukt mycket tid och pengar på det här när dom inte vill tjäna ett enda öre : ) ska nog se den senare men just nu undrar jag bara hur du hittade dit? sånt här vill jag nämligen se mer av.

den kostade 3000 pund att göra tror jag, men det ligger säkerligen en hel del tid bakom..

den fanns med på sidan:

http://movie25.com/

Postad

sök på google..

cutecats!

kolla på hemsidan, tror det står allt om produktionen där, kostnader, vilka program som användes för effekter osv..

finns även en trailer till "Born of Hope" som är ett syster projekt till den här...

Postad

Såg den idag. sjukt bra gjort måste jag säga. och med 3000pund i budget så är det bara att applådera. Detta bevisar återigen att man kan göra bra filmer utan 38miljoner i budget.

Postad

Såg den igår och blev grymt imponerad! Miljöerna gör så sjukt mycket i filmerna, och det har de verkligen fångat perfekt. Är imponerad av hur pass snyggt det går att göra med HD.

Budgeten är svår att uppskatta. 3000 £ i all ära, men det är ju för att dessa människor bjuder på sina dräkter, vapnen, smink, sin tid med månaders gratis arbete.

Det skulle vara intressant att se hur en riktig budget skulle se ut.

Detta är en bra film, och folk som skapar bra film ska inte behöva jobba gratis. De ska ha betalt, och om många uppskattar filmen ska de ha betalt därefter. Nu ligger det dock juridiskt hinder i vägen just i det här fallet, men ändå. Jag vill inte applådera alltför mycket åt detta som lågbudget. Även personal på lågbudgetfilmer ska få betalt...

Peter Jackson som själv gjorde liknande lågbudgetgrejer när han var ung borde gilla detta gäng och hylla dem. Kanske över en öl i hans slott.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...