stängerniredan Postad 1 maj 2009 Postad 1 maj 2009 Jag har gjort en musikvideo åt class of kill'em highs låt when i wake up. Ta en titt å säg vad ni tycker, gärna kritik. Allt spelades in på 2 timmar då jag ville ha ljuset från solnedgången. Filmat i Norrköping. http://www.youtube.com/watch?v=VLxj9j2FS90 0 Citera
cutecats Postad 1 maj 2009 Postad 1 maj 2009 jo det såg väldigt professionellt ut och om man är inne på bandet så kan det nog hålla kvar en men det behövdes nått mer för mig iaf :S det va ju liksom samma sak om och om igen förutom grejen att han gick typ 5 steg med en bensin dunk och sen brände upp sin tröja :/ jävligt snyggt ljus däremot, men när sen låten tar mot sitt slut så blev jag väldigt irriterad på en sak :P du klippte fram och tillbaka från helbild (trummisen och sångaren i samma bild) till gittarbild (sångarens hand plinkande på gitarren ) och på helbilden så hoppade sångaren runt och sen på guitarbilden så står han still :S asså vist du filmade i bara 2timmar och det ska du va jävligt stolt över att det blev så bra resultat men slut scenerna skulle du gjort annorlunda : ) hoppas det hjälpte! 0 Citera
stängerniredan Postad 1 maj 2009 Författare Postad 1 maj 2009 trevligt att du tog en ordentlig titt å kollade! Jag håller med om allt du tyckte va dåligt. Jag hade från början velat ha en till synkdel i klippet när han gick med dunken å blodiga tröjan, men mitt upp i allt så börjar sångaren vägra detta. Även storydelen blev väldigt nerhuggen pga. att han inte ville. Tex. så frös han så mycket att direkt när han tog av sig t-shirten så ville han ha jacka på sig. snacka om klafffel när han inte tänkte ta av sig igen:) Tanken med storydelen var att han var på den där ödsliga platsen för att "bränna upp bevisen" En annan sak va att han på helbilden helt plötsligt fick för sig att han ville va utvecklingsstörd:S Trummisen va heller inte nån riktig trummis så han spelade fel väldigt tydligt och mycket vilket gjorde min helbild väldigt svår att klippa in, man fick hitta de få ställen där det såg rätt ut och utgå ifrån det. All in all kan man väl säga att min regissörsroll inte togs på särskilt stort allvar och den korta tiden vi hade gjorde att jag inte kunde stå på mig för länge. När vi åkte därifrån kändes det som att allt blev ett fiasko och att det förmodligen inte skulle bli en video av det då materialet va nästintill oanvändbart. Så jag blev rätt förvånad över att det blev en video av det ändå. 0 Citera
cutecats Postad 1 maj 2009 Postad 1 maj 2009 haha gud vilka jobbiga typer ^^ hatar människor som inte kan offra sig lite :S men gött då blev det ju riktigt bra om man tänker på alla dom där motgångarna : ) ser fram emot dina andra projekt för det borde inte va sååå svårt att hitta några som är mer samarbetsvilliga och då tror jag att du kan bli riktigt bra. 0 Citera
High1ander Postad 2 maj 2009 Postad 2 maj 2009 trevligt att du tog en ordentlig titt å kollade! Jag håller med om allt du tyckte va dåligt. Jag hade från början velat ha en till synkdel i klippet när han gick med dunken å blodiga tröjan, men mitt upp i allt så börjar sångaren vägra detta. Även storydelen blev väldigt nerhuggen pga. att han inte ville. Tex. så frös han så mycket att direkt när han tog av sig t-shirten så ville han ha jacka på sig. snacka om klafffel när han inte tänkte ta av sig igen:) Tanken med storydelen var att han var på den där ödsliga platsen för att "bränna upp bevisen" En annan sak va att han på helbilden helt plötsligt fick för sig att han ville va utvecklingsstörd:S Trummisen va heller inte nån riktig trummis så han spelade fel väldigt tydligt och mycket vilket gjorde min helbild väldigt svår att klippa in, man fick hitta de få ställen där det såg rätt ut och utgå ifrån det. All in all kan man väl säga att min regissörsroll inte togs på särskilt stort allvar och den korta tiden vi hade gjorde att jag inte kunde stå på mig för länge. När vi åkte därifrån kändes det som att allt blev ett fiasko och att det förmodligen inte skulle bli en video av det då materialet va nästintill oanvändbart. Så jag blev rätt förvånad över att det blev en video av det ändå. Jag har varit med om liknande på filminspelningar (musikvideos), folk som har viljor men inte förstår sig på hur man filmar är jobbiga att deala med. De verkar tro att filmer spelas in med en tagning... 0 Citera
twinkle Postad 3 maj 2009 Postad 3 maj 2009 Tyckte musikvideon var riktigt grym. Bra jobbat! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.