Raw Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Tjenare;) Som vissa redan vet kanske så kommer det en warcraft film som ska vara inspererad från spelet warcraft trilogin och world of warcraft som jag (tror) kommer göras av blizzard.:) Jag är inget fan av spelet world of warcraft men om dom sattsar på filmen så tror jag den kan bli riktigt bra med coola effekter och karaktärer.;) ÄR DET NÅGON SOM VET NÄR DEN KOMMER? Och om ni vet något mer intressant om filmen så skriv bara!;) //Raw 0 Citera
MovieMaker Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Ja, någon gång under 2009 sist jag hörde. Googla lite så kanske du får lite info, själv ska jag sova.. ^^ 0 Citera
Christian van Caine Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Isch, om allt den kommer ha är effekter & skumma monster så lär jag stå över... 0 Citera
Sommarkatze Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Jag personligen hoppas dem har tagit mer insperation från warcraft serien än world of warcraft . Då i world of warcraft har man vänt och knöckat såpass mkt med storyn för att den ska passa in på ett logiskt sätt och därav ändrat på massa saker som vart bra XD Samt så är jag stolt anti wow medlem XD 0 Citera
Quantum Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Jag har ingen bra erfarenhet av spel som blir film. Antingen så blir det en biosuccé bara för att så många gillade spelet eller så floppar den totalt. Eftersom "WoW" är ett online-spel utan någon "riktigt" strukturerad berättelse så blir det nog svårt att få alla nöjda med filmens story. Fast jag skulle antagligen se den ändå bara för att veta vad det är.;) 0 Citera
diilman Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Jag tror att filmen kommer bli bra. Jag gillar spelets karaktärer , miljöer mm. (anti-wow'are) Mitt tips: Testa inte spelet! xD Känner många som testat det och blivit heeeelt beroende av spelet. 0 Citera
MovieMaker Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Mitt tips: Testa inte spelet! xD Känner många som testat det och blivit heeeelt beroende av spelet. Så sant som de är sagt - dom där månaderna av arbetslöshet blev de inte mycke gjort XD 0 Citera
Christian van Caine Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Testade. Tröttnade. Fort. Föredrar spel som S.T.A.L.K.E.R, Silent Hill, Half-Life 2 & Prey. Även Dungeon Siege & allt Forgotten Realms är höjdare :-) 0 Citera
simpleviolet Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Nåväl. Jag hoppas iallafall att Blizzard inte gör horde mer skurkaktiga än de verkligen är i filmen, men jag tror nog inte att de skulle få för sig att göra det. Thrall dyker ju upp i filmen, och alla vet att han är god. 0 Citera
diilman Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Testade. Tröttnade. Fort. Föredrar spel som S.T.A.L.K.E.R, Silent Hill, Half-Life 2 & Prey. Även Dungeon Siege & allt Forgotten Realms är höjdare :-) Bra smak ^^ Jag själv gillar mest spel som Metal Gear Solid, Shadow Of Rome, Shadow Of the Colluses, Counter-Strike och Pro Evolution Soccer. Ursäkta, Off-topic :) 0 Citera
Raw Postad 22 april 2009 Författare Postad 22 april 2009 Tror ni det kommer bli några likheter mellan den nya warcraftfilmen och t.ex. Sagan om Ringen - Trilogin?:) Kanske storyn kommer skilja säg väldigt mycket men karaktärsmässigt så tror jag det kommer finnas vissa likheter. :) //Raw 0 Citera
carl76 Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Tror ni det kommer bli några likheter mellan den nya warcraftfilmen och t.ex. Sagan om Ringen - Trilogin?:) Kanske storyn kommer skilja säg väldigt mycket men karaktärsmässigt så tror jag det kommer finnas vissa likheter. :) //Raw det kommer garanterat att bli likheter men det är ju olika handlingar så det kommer nog bli bra. Kan oxå säga att jag vet med 100% säkerhet att det kommer i framtiden att komma en svensk film med likheter till sagan om ringen och det kommer bli stort, riktigt STORT. :-) 0 Citera
Quantum Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 (blev nåt fel här när jag skulle citera) Carl76 skrev Kan oxå säga att jag vet med 100% säkerhet att det kommer i framtiden att komma en svensk film med likheter till sagan om ringen och det kommer bli stort, riktigt STORT. :) jasså? en ny version av Arn?;) 0 Citera
carl76 Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 jasså? en ny version av Arn?;) Nej, o det e tur det, den var inget vidare bra.. 0 Citera
Raw Postad 22 april 2009 Författare Postad 22 april 2009 Kan oxå säga att jag vet med 100% säkerhet att det kommer i framtiden att komma en svensk film med likheter till sagan om ringen och det kommer bli stort, riktigt STORT. :-) Och hur kan du säga med just 100% säkerhet att det kommer ett sådant projekt?:O Har du fått en liten hemlig preview av nått filmprojekt som ska sättas igång eller?:D 0 Citera
carl76 Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Har du fått en liten hemlig preview av nått filmprojekt som ska sättas igång eller?:D Ja nånting åt det hållet! Så alla som gillar den typen av filmer kommer nog få nånting att se fram emot när det blir offentligt.. 0 Citera
Raw Postad 23 april 2009 Författare Postad 23 april 2009 Handlar det om tiotals år eller bara några år?:) 0 Citera
carl76 Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Handlar det om tiotals år eller bara några år?:) det vet jag inte men jag skulle tro om nåt år! det SKA bli film så mycket vet jag och informationen kommer från MYCKET säkra källor, kan nog inte bli säkrare. Jag är ledsen att jag inte kan säga vilken men jag tror inte det ska komma ut den här vägen, på detta forum.. Men det är klart, man kan ju ha sina anningar vad som skulle kunna passa in.. :-) Håll ut! 0 Citera
Quantum Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Kul! Du har i alla fall fångat mitt intresse;) Nu återstår det bara att se:) 0 Citera
X-Cross Postad 13 maj 2009 Postad 13 maj 2009 Vad jag har hört se blir filmen inte av. De nämnde på nått Blizzcon att den skulle komma men de verkar ha lagt ner den. Det är bara vad folk har sagt till mig och vad jag läst på andra forum men är inte 100% säker. Själv så älskar jag wow filmer och gör även wow filmer själv så jag skulle gilla om Blizzard själva skulle sluta lata sig och göra en warcraft film. 0 Citera
Quantum Postad 16 maj 2009 Postad 16 maj 2009 Vad jag har hört se blir filmen inte av. De nämnde på nått Blizzcon att den skulle komma men de verkar ha lagt ner den. Det är bara vad folk har sagt till mig och vad jag läst på andra forum men är inte 100% säker. Själv så älskar jag wow filmer och gör även wow filmer själv så jag skulle gilla om Blizzard själva skulle sluta lata sig och göra en warcraft film. Jag tror att det inte ar en san Wow-film. Det handlar nog om en riktig spelfilm!;) 0 Citera
X-Cross Postad 16 maj 2009 Postad 16 maj 2009 Jag tror att det inte ar en san Wow-film. Det handlar nog om en riktig spelfilm!;) Nää, de e ju inte riktigt en wow film men en warcraft film om man säger så. Den skulle varit baserad på någon del av warcrafts historia är allt jag vet. Men som sagt, jag förväntar mig inte att den kommer :/. (Du kanske trodde att jag menade en film som är gjort i wow. Men jag menade en 3D film med snygg grafik o all sån skit. Ungefär som final fantasy advent children fast warcraft stil så klart. Och jag kan ju inte riktigt jämföra mina filmer med Blizzards på något sätt. Menade bara att de får mig att tycka om filmen mer av någon konstig anledning xD) Fast om du menar spelfilm med riktiga skådespelare och sånt så har jag inte hört om det och tror verkligen inte att de kommer komma någon från Blizzard iallafall. Blizz skulle nog aldrig få för sig att göra en riktig film baserad på ett av deras spel. 0 Citera
Quantum Postad 18 maj 2009 Postad 18 maj 2009 Blizzard är ju bara speltillverkaren. Jag tror att om en film skulle/kommer komma så köper något filmbolag som New Line cinema eller Universal filmrättigheterna.;) För övrigt så har inte Blizzard vad jag vet någon erfarenhet av att göra film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.