Videoapelsin Postad 6 april 2009 Postad 6 april 2009 Hej! Tack för hjälpen i förra tråden, här kommer en ny. Jag har tänkt exportera filen till mini-dvband, tycker detta är det enklaste och smartaste sättet att lagra, skicka runt och visa filmen på. Jag gillar inte att krångla med CD-skivor, band känns dessutom mer professionellt på något sätt. Mer som riktigt film. Nåja, jag ställer min kamera (Sony PD 100) på DV Editing "in", jag väljer Print to tape (Sony Vegas 5). Filmen börjar spelas upp i displayen på kameran, så långt är allting okej. Filmen visas dock bara i displayen, den lagras inte på själva bandet. Jag har lyckats lista ut att knapparna "Rec" och "Mark" ska ha något med själva inspelningen att göra, men det händer absolut ingenting när jag trycker på dessa, varken på kameran eller fjärrkontrollen. Jag skulle behöva bli klar med detta så fort som möjligt då jag både ska ha en filmvisning här i stan och det börjar bli dags att skicka in arbetsprover till filmskolor. Själva komprimerings-processen har strulat för mig en hel del, då jag tidigare bara jobbat mot internet. Hur ska jag gå tillväga? Tack på förhand, hälsningar Peter 0 Citera
StenR Postad 6 april 2009 Postad 6 april 2009 Rec och Play då? precis, den ska nog stå i VTR mode. 0 Citera
Videoapelsin Postad 7 april 2009 Författare Postad 7 april 2009 precis, den ska nog stå i VTR mode. Det gör den, det händer inget när jag trycker på Rec eller Play. 0 Citera
video_sync Postad 8 april 2009 Postad 8 april 2009 Problemet ligger nog i att Sony Vegas inte kommunicerar korrekt rent kontrollationsmässigt med videokameran pga att en manuell utskickning av DV25 strömmen via IEEE1394 görs. * Har du testat alternativet "Crash Recording" som då skickar ut DV25 strömmen direkt från tidslinan utan att du själv behöver göra någon cue av TC samt manuellt hantera inspelningen av DV25 strömmen på bandet. Sony Vegas begär i detta läge kontroll av enheten för att automatiskt hantera skrivningen. * I övrigt fall om du ser att DV strömmen korrekt skickas in till din videokamera från tidslinan, så testa att hålla nere REC och samtidigt trycka på Play för att aktivera skrivning till bandet. * Det finns även ett tredje alternativ som möjligt är det alternativet du redan provat men som dock inte låter som det. File -> Capture Video -> DV - Print To Tape. Likaså här så sköter Vegas kommunikationen automatiskt med videokameran och du kan även köra en kölista för vad som skall skrivas till bandet. 0 Citera
Kimster Postad 9 april 2009 Postad 9 april 2009 Det gör den, det händer inget när jag trycker på Rec eller Play. Rec OCH play.. samtidigt menar jag. 0 Citera
EzekielMartyr Postad 19 april 2009 Postad 19 april 2009 Det står och faller helt på om kameran är i REC- eller PLAY mode. Prova båda. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.