Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hittade denna jämförelse mellan en vanlig hårddisk och SSD-disk.

Kolla videoklippen. Går väldigt mycket snabbare att starta upp datorn med SSD-disken.

Känns som något som är värt att spara pengar till...

Själv väntar jag på att priserna ska sjunka.

OCZ Vertex 60 GB kostar väl 2600 kr, men när går de ner till 1500 kr slår jag nog till.

Finns i och för sig 30 GB för ungefär det priset men det är lite för litet tycker jag.

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=923

Postad

SSDs ar bra som sytemharddiskar da de har snabb responstid, men mekaniska harddiskar ar fortfarande battre pa bandbredd, da de battre ligger pa minst ca 80MB per sekund. Nu borjar det dock komma billigare SSDs som har snabbare bandbredd. Men jag skulle personligen bara anvanda SSDs till OS-disken och sen RAIDade mekaniska harddiskar for capture.

Postad

Det är ju inga problem med vare sig bandbredd och responstid på den de hade i länken där men då de är dyra i förhållande till utrymmet så passar de fortfarande bäst för systemdiskar. Postade länken för jag tyckte det var så tydligt i videoklippen vilken skillnad det var med en snabb SSD som systemdisk jämfört med en slöare hårddisk som systemdisk.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...